Sökning: "music methodology"

Visar resultat 16 - 20 av 132 uppsatser innehållade orden music methodology.

  1. 16. Bland protagonister och antagonister i ämnesplanerna för Gy 11. En jämförande rollanalys av gymnasiegemensamma och estetiska ämnen med teater i förgrunden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Pia Björnsdotter Edlund; [2022-02-16]
    Nyckelord :teater; protagonist; antagonist; estetiska ämnen; gymnasiegemensamma ämnen; kärnämnen; roll; figur; karaktär; agens; aktiva verb; handlande; Penka; Gy11;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the aesthetic, non-compulsory subject Theater, is being presented in the Swedish National Agency for Education's steering documents (Skolverket, 2011), compared to the aesthetic, non-compulsory subjects Music and Art and to the compulsory upper secondary school subjects, formerly called "core subjects", English, History, Physical Education and Health, Mathematics, Science Studies, Religion, Civics and Swedish. This study aims to observe and clarify the Swedish National Agency for Education's character drawing of the various subjects. LÄS MER

  2. 17. Fan Community Activities That May Destroy Value

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Chandhni Jayakanth; Anesa Kuruzovic Subo; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing - Master Level Keywords: Brand Community, Branding, Brand Loyalty, Value Destruction, Fandom, Music Artists, EXO Purpose: The purpose of this study is to research brand communities and understand if certain brand community activities may contribute towards the destruction of value of the brand. Specifically, this thesis will focus on music artist brands, their fandom communities and how the fan activities and discourse may be destructive in nature for the value of the music artist’s brand. LÄS MER

  3. 18. The great truth is there isn't one : Nihilism som inspiration i black metal med fokus på bandet Mgła

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för musikvetenskap

    Författare :Isak Koskinen Rosemarin; [2022]
    Nyckelord :Music; Philosophy; Black metal; Nietzsche; Mgła; Nihilism; Existentialism;

    Sammanfattning : The subject of this thesis is the music genre black metal and how it holds nihilism as an inspirational source. This has been explored with a focus on the Polish band Mgła, and their music and aesthetics from a music-analytical perspective, as well as from a Nietzschean-philosophical perspective. LÄS MER

  4. 19. Nöta notskrift eller tabu tabulatur? : Hur notläsning används (och inte används) i gitarrundervisningen i kulturskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Johan Kull; [2022]
    Nyckelord :guitar; traditional western music notation; tablature; methodology; gitarr; notläsning; tabulatur; kulturskolan; metodik;

    Sammanfattning : The prejudice that guitar players do not know how to read traditional western music notation has been around for a long time. That seems to also have had its affect on guitar education. For many guitarists the obvious choice is instead tablature. This study examines the attitude towards sheet music among guitar teachers at the Swedish kulturskola. LÄS MER

  5. 20. Hur arbetar violinlärare på musikhögskola med ergonomi?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Nils Grafö; [2022]
    Nyckelord :ergonomics; violinist; violin; work-related injury; work-related illness; college of music; teaching; ergonomi; violinist; violin; arbetsskada; arbetsrelaterad ohälsa; musikhögskola; undervisning;

    Sammanfattning : Att vara violinist ställer stora krav på den enskilde eftersom yrket för med sig betydande risker för att råka ut för arbetsrelaterad ohälsa. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur violinlärare på musikhögskola i Sverige säger sig arbeta för att förebygga arbetsrelaterad ohälsa (ARO) hos violinstudenter och om detta sker på lärarens eget initiativ eller om lärarkollegiet arbetar efter en speciell metodik. LÄS MER