Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Centralization vs. Decentralization: Selection of Downstream Supply Chain Strategy : A single case study on the positioning of purchasing within the Supply Chain of a multinational company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Oliver Mazoyer; [2020]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Globalization; Outsourcing; Risks; Purchasing; Data Mining; Strategies; Network Design; Selection Framework; Centralization; Decentralization; Scenario; Distribution Network; COVID-19; Supply Chain Management; Globalisering; Outsourcing; Risker; Inköp; Data Mining; Strategier; Nätverksdesign; Urvalsramverk; Centralisering; Decentralisering; Scenario; Distributionsnätverk; COVID-19;

    Sammanfattning : As Supply Chain Management has continuously evolved, it has during recent times been exposed to the opportunities and threats that follow globalization. Firms have the possibility of getting their products/services to customers worldwide by outsourcing processes. LÄS MER

  2. 2. Såsom skäl få vi framföra : En studie av motiveringar till släktnamnsbyten i Sverige åren 1944–1946

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Johan Hedberg; [2018]
    Nyckelord :onomastik; socioonomastik; personnamn; släktnamn och namnbyten.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att kartlägga vilka motiv som fanns bakom släktnamnsbyten i Sverige åren 1944–1946. Materialet består av ansökningar om släktnamnsbyte där motiveringarna i dessa har excer- perats och analyserats. LÄS MER

  3. 3. Vad är ett namn(byte)? : En kvalitativ studie av hur företag behandlar sina namnbyten som strategisk kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Maya Larsson; [2017]
    Nyckelord :Namnbyte; företag; strategisk kommunikation; intervjuer; institutionell teori; corporate;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur åtta företag själva definierar och argumenterar för sina val i samband med namnbyten, och på så sätt söka förstå företagens namnbyten som strategisk kommunikation. Studien utgår från ett teoretiskt ramverk som integrerar den institutionella teorin och corporate branding och baseras på semistrukturerade intervjuer med nyckelpersoner från de studerade företagen. LÄS MER

  4. 4. Järnvägsstationer i Litauen 1861-2011 : Namngivare, namnbyten och språkbyten genom 150 år

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för baltiska språk

    Författare :Rune Bengtsson; [2011]
    Nyckelord :Lithuania; railway stations; name givers; Litauen; järnvägsstationer; namngivare;

    Sammanfattning : The names of railway stations and halts along the earliest railway lines on Lithuanian territory have been studied, i.e. along those railway lines built between 1861 and 1873. Especially, attention has been drawn to names that are not obvious regarding the geographical location of the station or halt. LÄS MER

  5. 5. Ny kostym utan nya koncept : Vilka konsekvenser får ett företags namnbyte när kunderna inte förstår varför företaget byter namn?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Stafström; Cecilia Borg; [2009]
    Nyckelord :företagsnamn; namnbyten; företagsnamnbyten; rebranding; branding; varumärken; kommunikation; trust;

    Sammanfattning : Varumärken och företagsnamn är en viktig del i företagens verksamhet och utgör en av de största tillgångarna som ett företag har att tillgå. Ett starkt varumärke är inget som förvärvas över en natt, utan utkräver resurser för att byggas upp. LÄS MER