Sökning: "nyckelfaktorer i"

Visar resultat 21 - 25 av 332 uppsatser innehållade orden nyckelfaktorer i.

  1. 21. Sambandet mellan turism, evenemang och boendekapacitet : En kvalitativ fallstudie av evenemangstaden Östersund.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Sofia Ekeroot; Thea Konradsson; [2023]
    Nyckelord :evenemang; boendekapacitet; evenemangsturism; evenemangsportfölj; Östersund;

    Sammanfattning : Ett evenemang kan användas som ett verktyg för ökad turism bland destinationer. För att arrangera evenemang och attrahera turister krävs det att det finns boendemöjligheter på destinationen. Efterfrågan av boende på en destination varierar och evenemang är en vanlig anledning till ojämna flöden av turister. LÄS MER

  2. 22. Nyckelfaktorer till ett välfungerande teamarbete i traumarummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Joakim Westman; Carolina Lampinen; [2023]
    Nyckelord :Specialist nurses; experience; trauma; teamwork; nursing; qualitative interview study; critical incident technique; Specialistsjuksköterskor; erfarenheter; trauma; teamarbete; omvårdnad; kvalitativ intervjustudie; kritisk incident teknik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trauma orsakar livshotande skador och mortalitet världen över och är förenat med stort lidande för den drabbade och dennes närstående. Ett välfungerande multidisciplinärt team är betydelsefullt för att åstadkomma bästa möjliga omhändertagande av patienten och minskar risken för komplikationer och dödlighet. LÄS MER

  3. 23. What´s in it for me? : En kvalitativ studie om medarbetarskapets effekter på den inre motivationen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sara Hallqvist; Susanne Sjöström; [2023]
    Nyckelord :Medarbetarskap; inre motivation; autonomi; kunskapsutveckling;

    Sammanfattning : Ämnet för denna uppsats växte fram då vi blev uppmärksammade på Anna Tufvessons bok Aktivt medarbetarskap (2017). Kraven på en anställd sträcker sig längre än att bara komma i tid och sköta sina arbetsuppgifter. En medarbetare bör idag ta ansvar för sig själv samt för sina kollegor, kommunikationen, relationerna och sin hälsa. LÄS MER

  4. 24. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Shivalika Shivalika; [2023]
    Nyckelord :Construction equipment projects; delays; User Experience UX ; Human-Machine Interface HMI ; Volvo Construction Equipment; qualitative analysis; quantitative analysis; project management; communication; collaboration; Produktutvecklingsprojekt; arbetsmaskiner; förseningar; användarupplevelse UX ; människa-maskin-gränssnitt HMI ; Volvo Construction Equipment; kvalitativ analys; kvantitativ analys; projektledning; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER

  5. 25. Multi-Class Classification for Predicting Customer Satisfaction : Application of machine learning methods to predict customer satisfaction at IKEA

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Stina Backerholm; Malin Börjesjö; [2023]
    Nyckelord :Multi-Class Classification; Imbalanced Data; Machine Learning; Multi-Klass Klassifisering; Obalanserat Data; Maskininlärning;

    Sammanfattning : Gaining a comprehensive understanding of the features that contribute to customer satisfaction after contact with IKEA’s Remote Customer Meeting Points (RCMPs) is essential for implementing effective remedial measures in the future. The aim of this project is to investigate if it is possible to find key features that influence customer satisfaction and to use these to predict customer satisfaction. LÄS MER