Sökning: "nyheter på nätet"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden nyheter på nätet.
1. Hur förkolerektorer lär i och för arbetet
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Undersökningens syfte handlar om att utveckla kunskaper om hur förskolerektorer lär sig sin yrkesroll och hur detta får stöd i omgivningar. Teori: Studiens teorier utgår från drifts- och utvecklingsorganisation samt lärande praktikge menskaper, Metod: Kvalitativa semi-strukturerade intervjuer som gav utrymme för de intervjuades tankar och kommentarer. LÄS MER
2. Värdet av vårdens digitalisering – vem sätter ramarna? : En källkritisk studie av en konsultrapports väg genom medierna
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : En rapport från det globala managementkonsultbolaget McKinsey, Värdet av digital teknik i den svenska vården från 2016, har fått en viktig roll i myndigheternas och SKR:s arbete med att digitalisera den svenska vården. Uppsatsens syfte är att göra en källkritisk analys av rapporten och hur den omskrivits och debatterats i medierna. LÄS MER
3. Meningen med rubriken : En analys av hur rubrikerna i tre svenska dagstidningar har förändrats på 25 år
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språkSammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på om, och i så fall hur, dagstidningarnas rubriksättning har förändrats under de senaste åren samt om rubriksättningen har påverkats av tidningarnas inträde på internet. Jag har gått igenom alla rubriker i tre svenska dagstidningar under en specifik dag 1996, det vill säga innan tidningarna fanns på nätet. LÄS MER
4. Sant eller falskt? : En studie om högstadieungdomars informationssökning och källkritiska förmåga
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie med kvantitativa inslag som undersöker hur högstadieelever skattar sin egen sök- och källkritiska förmåga. Detta har sedan jämförts med hur de presterar i verkligheten när de söker och värderar information. LÄS MER
5. Opartisk artikel eller osynlig annons? : Om gränsdragningen mellan innehållsmarknadsföring och icke-kommersiella meddelanden i redaktionell text, samt om kravet på reklamidentifiering i det nya medielandskapet.
Master-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : När meddelanden som förmedlas till konsumenter är avsättningsfrämjande och har rent kommersiell karaktär anses de utgöra marknadsföring, och omfattas av reglerna i Marknadsföringslagen (2008:486) (MFL). Marknadsföring ska bl.a. LÄS MER