Sökning: "oändliga resurser"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden oändliga resurser.

  1. 6. Att behålla nödvändig kompetens inom företaget

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Korsgren; Viktor Svensson; [2019-06-25]
    Nyckelord :Tillväxtföretag; Mjukvaruutvecklare; Motivation; Intern marknadsföring; Strategic narratives;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är personalen ett företags viktigaste resurs. Men hur ska mindre tillväxtföretag kunna konkurrera, om samma kompetens, med stora bolags oändliga resurser när efterfrågan på kompetenta mjukvaruutvecklare ökar? Det finns olika sätt att konkurrera där ett är att lyckas behålla sina nuvarande anställda i syfte att säkerställa innehavande av nödvändig kompetens inom företaget. LÄS MER

  2. 7. Oändliga möjligheter & Coca-Colaspel : -  en studie av förskollärares förhållningssätt till IKT-undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Daniel Söderström Berglund; [2019]
    Nyckelord :IKT; kvalitativ intervju; sociokulturellt perspektiv; pedagogik;

    Sammanfattning : I den här studien vill jag undersöka hur några förskollärare ser på att undervisa med digitala verktyg, med anledning av att digital teknik fick en mer framträdande roll i den nya läroplanen. Studien vill ge svar på hur de idag använder digitala verktyg i sin undervisning, vilken roll de tycker att verktygen har samt hur den professionella diskussionen om digitala verktyg på förskolan ser ut. LÄS MER

  3. 8. IKT som pedagogiskt verktyg i förskolan : En enkätstudie om pedagogers inställning till IKT i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Stina Ekengren; Sofia Kouva Cornejo; [2018]
    Nyckelord :Förskola; IKT; inställning; pedagoger;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogernas inställning till användningen av IKT som pedagogiskt verktyg i förskolans verksamhet, både i lärande syfte gällande barnen men även synliggöra förskollärarnas uppfattningar om vilka hinder och möjligheter som kan uppstå. För att ta reda på detta användes en enkät som kvantitativ analysmetod med hjälp av sajten Survey Monkey. LÄS MER

  4. 9. Hur bör näringslivet förhålla sig till de globala målen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Pia Andersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att klara av att nå de globala målen till 2030 kommer det verkligen krävas en enorm ansträngning, en förändring av världen och av vår världsbild, där näringslivet har ett stort ansvar och en stor roll att spela, skriver Lise Kingo, verkställande direktör på FN:s Global Compact.[1] Vi kan inte blunda för verkligheten då vår planet är under stort tryck, mänskligheten utövar negativa förändringar i den globala miljön som resulterar i klimatförändringar, skogsskövling, brist på mångfald, försurning av haven, jorderosion och föroreningar. LÄS MER

  5. 10. "Begreppet multimodala arbetssätt är nytt för mig..." : En kvalitativ studie över hur verksamma lärare i förskoleklass och årskurs 1-6 arbetar multimodalt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Pettersson; [2017]
    Nyckelord :multimodality; pedagogy; qualitative research; pragmatism; teacher; multimodalitet; pedagogik; kvalitativ undersökning; pragmatism; lärare;

    Sammanfattning : Att låta elever uttrycka sig på flera olika sätt i skolan blir allt viktigare eftersom eleverna redan innan skolstart vistas i miljöer med oändliga kommunikationsmöjligheter. Eleverna behöver därför kunskap om hur och varför de olika uttrycks- och kommunikationssätten används, detta för att kunna bli fungerande medborgare i dagens samhälle (Schmidt, 2015). LÄS MER