Sökning: "olika typer av reklam"
Visar resultat 26 - 30 av 53 uppsatser innehållade orden olika typer av reklam.
26. Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. LÄS MER
27. Storytelling i ölindustrin : Hur mikrobryggerier kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den svenska ölmarknaden genomgår just nu en stor förändring. Mängder av nya små aktöreretablerar sig. Så kallade mikrobryggerier startas i en strid ström. Då dessa nya ölproducenterarbetar mycket småskaligt och med hantverksmässiga metoder är det svårt att få ekonomiskbärighet i verksamheten. LÄS MER
28. Vem får tala i staden? : en undersökning av reklam i Göteborg och hur den hanteras i det offentliga rummet
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur reklamens utbredning i staden ser ut och koppla det till det offentliga rummet och invånarnas rätt till att komma till tals. Genom att studera hur reklam och skyltning förekommer i Göteborg samt hur man från stadens sida ser och reglerar frågan vill jag konkretisera ämnet. LÄS MER
29. Informationsinsamling på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : I och med uppkomsten av web 2.0 har det blivit möjligt för företag utveckla hemsidor där användare kan interagera med varandra och innehåll. Facebook, Twitter och LinkedIn är företag uppkommit tack vare utvecklingen av web 2.0. LÄS MER
30. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER