Sökning: "olika typer av reklam"
Visar resultat 31 - 35 av 53 uppsatser innehållade orden olika typer av reklam.
31. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER
32. Att konsumera och producera landskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Landscape Architecture (until 121231)Sammanfattning : När landskap beskrivs som 'ett område sådant som det uppfattas av människor' blir tolkaren en viktig part i formulerandet av vad ett land- skap är. Landskap kan då förstås som en representation av ett område. LÄS MER
33. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER
34. Livsmedelsreklam riktad till barn - Utbud och innehållsanalys av TV-reklam i Kanal 5
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Att fler och fler barn blir överviktiga är idag ett hälsoproblem och om inget görs för att bryta trenden kommer problemet kvarstå och kanske öka i framtiden. Detta kan leda till många olika problem både psykiska och fysiska hos de drabbade. LÄS MER
35. Hur man klär sig på Dalarö
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studien utgår från tre bloggar, mer precist tre modebloggar. Det som studeras är vilka retoriska strategier och centrala teman som bloggarna använder sig av vid övertygning av deras läsare om att de är legitima i sin roll som förmedlare av stilnormer. LÄS MER