Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Dilbar Ali Ghafoori; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; returns; consumer behaviour; environment; sustainability; awareness; communication; E-handel; returer; konsumentbeteende; miljö; hållbarhet; medvetenhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER

  2. 2. Måttning : Problematiken kring måttning inför val av storlek vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karin Olebjörk; [2018]
    Nyckelord :Size guide; web shop; body measurement; garment measurements; measuring tape; Storleksguide; e-handel; kroppsmått; plaggmått; måttband;

    Sammanfattning : Denna rapport vill belysa kunders problem med att hitta passande storlek när de handlar kläder i en webbutik. Fokusområdet är att undersöka om det är möjligt för kunder att ta tillförlitliga kroppsmått eller plaggmått med måttband, för att välja passande klädstorlek vid e-handel. LÄS MER

  3. 3. How virtual avatars can be used in E-commerce

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Jesper Bonna; [2017]
    Nyckelord :E-commerce; virtual; avatar; online shopping; apparel; interaction design.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : E-commerce is a rapidly growing phenomenon that constantly attracts new target audiences and finds new fields of application. Some products are popular in the E-commerce and others are considered hard to sell over the web. LÄS MER

  4. 4. The development and analysis of a computationally efficient data driven suit jacket fit recommendation system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Daniil Bogdanov; [2017]
    Nyckelord :garment fit; machine learning; clustering; k-means; linear regression; support vector regression; e-commerce; online garment shopping;

    Sammanfattning : In this master thesis work we design and analyze a data driven suit jacket fit recommendation system which aim to guide shoppers in the process of assessing garment fit over the web. The system is divided into two stages. LÄS MER

  5. 5. Analysing online visual elements’ influence upon female perceived value

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNA REITE; MARIANA FULLEDA; [2014]
    Nyckelord :: Online Visual Communication; Garment Angle Views; Garment Display; Image Background; Utilitarian Value; Hedonic Value; Mental Intangibility;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to understand female consumers’ behaviour within online shopping, in order to identify which features within three chosen elements, common within the presentation of women’s tops, reduce mental intangibility and stimulate perceived value. Design/methodology/approach - A standard qualitative study approached through two methods of data collection; interviews and focus groups, from which specific patterns and concepts were identified during the development of conversations. LÄS MER