Sökning: "organisationsidentiteten"
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade ordet organisationsidentiteten.
21. När två ska bli en. Ett maktspel om organisationsidentiteten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : From a communicative perspective, this study intended to achieve a greater under- standing and knowledge of how internal communication, structure and culture con- tribute to the anchoring of an organization's identity. The study also aimed to make visible the prevailing power relations and its importance for the creation of identity. LÄS MER
22. Kultur, den viktigaste mottagaren: En kvalitativ studie om internationella företags kommunikationsanpassningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar kartlägga faktorer som påverkar ett företag och deras internationella kommunikationsanpassning till olika kulturer. Studien har som utgångspunkt den anpassning de internationella företagen Barilla Group och Top-toy genomförde vid varsin kris på en nationell marknad. LÄS MER
23. Hundra som mig : En studie i formandet av organisationsidentitet hos konsulter i bemanningsbranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Begreppet organisationsidentitet har vuxit i popularitet, både som teori för forskare och som strategi för företagsledning. Samtidigt ser vi en trend på den svenska arbetsmarknaden där det blir allt vanligare att hyra in arbetskraft istället för att anställa direkt i organisationen. LÄS MER
24. Innanför organisationens väggar : En kvalitativ och kvantitativ studie av organisationsidentiteten inom Nordmalings kommun
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Nordmaling is a small muncipality that has gotten a lot of critic in media over the last two years. In order to regain a good reputation and to communicate a strong message towards external groups, Nordmaling have decided to develop a branding platform that can represent the organization in both external and internal communications. LÄS MER
25. Dressed for success : En undersökning rörande enhetlig arbetsklädsel och dess roll för organisationsidentiteten
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER