Sökning: "peer-relations"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet peer-relations.

  1. 1. ”Vad händer när bästa kompisen är borta?” : Hur förskollärare stärker barns kamratrelationer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Martin Alvear; Louise Nkuna; [2023]
    Nyckelord :Barns kamratkulturer; early childhood education; kamratkulturer; kamratrelationer och förskolan; kindergarten; peer relations; peer relationship; self perception; utanförskap i förskolan och young children;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att bredda kunskapen för nyexaminerade förskollärare om strategier och förutsättningar som kan behövas i deras arbete för att stärka barns kamratrelationer och förebygga utanförskap. Studien visar på att förskollärare befinner sig i ett omedvetet dilemma i förskolan om kamrat- och vänskapsrelationer. LÄS MER

  2. 2. Ofrivillig ensamhet och ungdomar : En litteraturstudie om förhållandet mellan ungdomars ensamhet och den psykosociala miljön med fokus på interventioner

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Waheed Ghairat; [2023]
    Nyckelord :Interventions; Peer relationships; Involuntary loneliness; Mental illness; Psychosocial environment; Social inclusion exclusion; Social isolation; Interventioner; Kamratrelationer; Ofrivillig ensamhet; Psykisk ohälsa; Psykosocial miljö; Social inkludering exkludering; Social isolering;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks sambandet mellan ungdomars psykiska ohälsa, ofrivillig ensamhet och social isolering i ljuset av individens psykosociala miljö. Syftet är att utveckla en djupare förståelse för de dynamiska interaktionerna mellan dessa faktorer, och hur de bidrar till psykisk ohälsa och ökad ensamhet bland ungdomar. LÄS MER

  3. 3. Lika barn leka bäst? : En studie om förskolebarns kamratrelationer i den fria leken i utomhusmiljön

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Immaculate Kabenge; Janie Selenhag; [2022]
    Nyckelord :Preschool; peer relations; peer culture; unrestricted play; inclusion; exclusion; influence; participation; social interaction;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to unveil how inclusion in contrast to exclusion, between children, is being exercised during unrestricted play. Furthermore, the study intends to highlight how educators discern how children are given equal opportunities regarding influence and participation during unrestricted play. LÄS MER

  4. 4. Peer relationships and Mental Healthin Adolescents with Neurodevelopmental Disorders : A Quantitative analysis

    Master-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Estrella Torres Cabo; [2022]
    Nyckelord :Well-being; floursihing; Mental health; fPRC; Adolescence; NDD; Neurodevelopmental disorders; friendship; peer relations;

    Sammanfattning : Adolescence is a time of change where maturational milestones lead to the prioritization of peerinput, and the social context becomes crucial in its influence of those milestones. Adolescents socialcontext requires adapting to complex social norms through self-regulation, a process which adolescents having neurodevelopmental disorders struggle with, bounding them to a certain incompetencein dealing with the peer group and friendships. LÄS MER

  5. 5. Students' Perception of Class Interrelationships and its Relation to Students' Sex, School Satisfaction, School Absenteeism and School Achievement

    Master-uppsats,

    Författare :Sörensen Frantzich; [2019-03-11]
    Nyckelord :interpersonal relations; peer relations; student; relations; student interaction; student-student relationships; high school; upper secondary school; classroom environment; classroom climate; classroom management; classroom dynamics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the present study is to explore how upper secondary school students’ perceive group dynamic aspects of the interrelationships in their class and how these perceptions are related to Sex, School Satisfaction, Absenteeism and Achievement. Theory: Group Dynamic Theory Method: Quantitative (means, standard deviations, factor analysis, bivariate correlations and multiple linear regressions) Results: Students' perception of the group dynamic aspects of their class interrelationships showed no significant sex differences. LÄS MER