Sökning: "pictorial development"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden pictorial development.
1. Lgr22 inverkan på bildlärarens undervisning i teori och praktik. : En studie om möjligheter och utmaningar med Lgr22
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/BildSammanfattning : This study examines art teachers' challenges and opportunities and the impact of Lgr22 on art teachers' didacalicum in theory and practice. The study is based on three qualitative informant interviews carried out in an exchange of knowledge. LÄS MER
2. Barns kommunikation genom teckningar : En studie i hur bildsamtal med barn om deras teckningar kan påverka hur pedagoger förstår barns kommunikation genom teckningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Målet med denna studie är att ge insikt i hur barn kommunicerar genom sina teckningar och vilken nytta pedagoger kan få av bildsamtal med barn om deras teckningar för att verkligen förstå vad det är barnet vill kommunicera. Undersökningen gjordes i form av en kvalitativ webbenkät med kvantitativa inslag som skickats ut till ett urval av pedagoger. LÄS MER
3. Flygfotografi som historisk källa: en fallstudie av köksväxtodlingens förekomst och utveckling i villaträdgårdar i Mariestad år 1961 och 1976
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : Utilising aerial photography as a source material, this case study of image analysis examins the occurrence, appearance and development of kitchen gardening in residential garden sites in Mariestad in Sweden between the years 1961 and 1976. The aim of the thesis is to investigate the potential and limitations of aerial photography as a historical source, while simultaneously accumulating knowledge of kitchen gardening in residential plots. LÄS MER
4. Bild är en brygga mellan teori och praktik : En studie om bildämnets betydelse för elevers lärande och om elevers uppfattningar om ämnet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur eleverna värderar bildämnet i grundskolan åk 6-9, utifrån aspekten nytta för lärande och utveckling samt välmående. I undersökningen används en metod med kvantitativa och kvalitativa frågor där elever i årskurs 6-9 fått svara på en webbaserad enkät. LÄS MER
5. APPLICATION OF PROCESSABILITY THEORY TO SFI STUDENTS’ L2 WRITING COMPETENCIES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The main purpose of this study is to study the written proficiency of SFI students at different morphological learning levels, and their ability to conjugate verbs, nouns, and adjectives using a wordless children book (frog-story). Theory: This study tries to link SFI levels of written proficiency to the levels of Pienemann hierarchy of language learning. LÄS MER