Sökning: "piirainen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet piirainen.
1. Import Competition and Gender Differences in Labor Market Responses in Mexico
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : This paper examines the impact of increased Chinese imports in Mexican commuting zones over the period 1990-2010. We use a Bartik instrument and exploit initial differences in industry gender composition, allowing us to generate variation in local import exposure. LÄS MER
2. "Det är bara massor med gråzoner..." : En kvalitativ studie kring Migrationsverkets och socialtjänstens arbete med barn som uppges vara gifta
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Barnäktenskap är något som sker i stora delar av världen. Under flyktingströmmen 2015–2016 kom många barn till Sverige från andra länder. En del av dessa barn var gifta vilket bidrog till en debatt kring hur Sverige skulle hantera ärenden rörande gifta barn. LÄS MER
3. Glastakets geografi : En kartläggning av könslönegapet över inkomstfördelningen i och utanför storstadsområden i USA.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This descriptive study examines the gender pay gap across the income distribution in metropolitan and nonmetropolitan areas in the United States in two periods in the 2000’s. In metro areas, the raw gender pay gapgrows larger in the top of the income distribution. LÄS MER
4. Processen för samarbeten inom influencer marketing : Utredande och visualiserande fallstudie om hur man kan förbättra processen för sammankoppling mellan aktörerna inom influencer marketing
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This thesis covers how you can streamline the process of linking business relationships within the process of ”influencer marketing”. The phenomenon is based upon the concept that an actor, which is often a company, collaborates with a person with influence to conduct marketing related to a product, service and/or a company brand. LÄS MER
5. STANDARDIZING OR ADAPTING MARKETING STRATEGIES ACROSS BOARDERS - A CASE STUDY OF GETINGE AB
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the social/cultural, legal, economic, political and technological environment in international markets affects a firm’s standardization and adaptation of the marketing mix. This study investigates Getinge ABs actions on the German and the Chinese market. LÄS MER