Sökning: "politisk reklam"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden politisk reklam.
6. Reklam på sociala medier – personlig eller integritetskränkande? : En studie om användares syn på individ anpassad reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Många företag fokuserar sin reklam på sociala medier idag då de kan, utifrån användarnas beteende, utforma reklam som passar varje individ. Facebook har 2.2 miljarder aktiva användare världen över och är därmed en tacksam plats för företag att annonsera på. LÄS MER
7. Reklamera : nya förutsättningar för det medborgerliga engagemanget
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker, genom en fallstudie i form av kvalitativ innehållsanalys, Sveriges Kvinnolobbys kampanj Reklamera som ett uttryck för en ny typ av medborgerligt engagemang. Den medieteknologiska utvecklingen, i kombination med en demokratisk och politisk utveckling i samhället, har kommit att innebära nya former för det medborgerliga engagemanget. LÄS MER
8. Politik i TV-rutan : En kvalitativ innehållsanalys av presidentvalfilmer från 2012
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I denna uppsats utförs en kvalitativ innehållsanalys av presidentvalfilmer från valet 2012. Syftet är att få en förståelse kring hur de två partierna använder sig av tv-reklam som marknadsföring och hur de kommunicerar till nuvarande och potentiella väljare med hjälp av reklamfilmer. LÄS MER
9. Strategiska beslut och påverkan : En analys av kampanjen Dubbelstöten
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Denna uppsats har till syfte att undersöka hur organisationen Visita genom sin kampanj Dubbelstöten försökte påverka Socialdemokraterna. Frågeställningarna berör varför kampanjen initierats och hur den formulerats och genomförts och hur utomparlamentariska organisationer agerar på en politisk marknad. LÄS MER
10. Och nu blir det reklamfilm, igen! : En jämförande studie av Riksdagspartiernas valfilmer till Riksdagsvalen 2010 och 2014
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Första gången de politiska partierna erbjöds att köpa reklamtid av de kommersiella tv-kanalerna var i samband med EU-valet 2009. Då tv ännu är ett av de starkaste medierna är det ett effektivt sätt för partierna att nå ut med sina budskap. LÄS MER