Sökning: "produktplacering i film"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden produktplacering i film.

  1. 1. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Lundberg; Arvid Ekelöw; [2019]
    Nyckelord :Product placement; Music video; Brand evaluations; Cognitive fit; Affective fit.; Produktplacering; Musikvideo; Varumärkesutvärdering; Kognitiv överensstämmelse; Affektiv överensstämmelse;

    Sammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER

  2. 2. Produktplacering i Sverige och Hollywood : vad händer när en svensk film får en motsvarighet från Hollywood?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ludvig Roth; Ida Af Hällström; [2019]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Olivia Forsberg; [2017]
    Nyckelord :Product placement; “Finaste familjen”; TV4; Jarowskij; advertising; semiotic; identity; Produktplacering; Finaste familjen ; TV4; Jarowskij; reklam; semiotik; identitet;

    Sammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER

  4. 4. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellinor Andersson; [2017]
    Nyckelord :Film; Produktplacering; Reklam; Barn; Kognitiv utveckling; Jean Piaget; Konsumtion;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER

  5. 5. Product placement : A study of audience perception on brand recognition and congruence

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ida Hansson; Lovisa Mattsson; [2017]
    Nyckelord :product placement; congruence; brand recognition; audience acceptance; top-grossing Hollywood movies; produktplacering; varumärkesigenkänning; överensstämmelse; tittarnas accepterande; bästsäljande Hollywoodfilmer;

    Sammanfattning : Traditional advertising has decreased while product placement in, for example, movies has increased. This has led to a problem, which is that viewers can perceive product placement as something negative. LÄS MER