Sökning: "produktplacering i film"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden produktplacering i film.
1. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER
2. Produktplacering i Sverige och Hollywood : vad händer när en svensk film får en motsvarighet från Hollywood?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER
4. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER
5. Product placement : A study of audience perception on brand recognition and congruence
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Traditional advertising has decreased while product placement in, for example, movies has increased. This has led to a problem, which is that viewers can perceive product placement as something negative. LÄS MER