Sökning: "Olivia Forsberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Olivia Forsberg.
1. Usability in a car pooling web application : In a carpooling application, how should information be displayed to improve usability with focus on effectiveness and attitude?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Usability is one important factor for customers to reach satisfaction. The purpose of this report was to investigate how information should be displayed on a carpooling web application to increase usability, focusing on the aspects of effectiveness and attitude. LÄS MER
2. Sjuksköterskors upplevelser vid omvårdnad av patienter med intellektuell funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Patienter med intellektuell funktionsnedsättning har ett större omvårdnadsbehov än patienter utan intellektuell funktionsnedsättning, eftersom funktionsnedsättningen innebär intellektuella och adaptiva funktionssvårigheter som påverkar de sociala, kognitiva och praktiska förmågorna hos patienten. Patienter med intellektuell funktionsnedsättning är en växande patientgrupp som sjuksköterskor kan möta i alla vårdsammanhang. LÄS MER
3. En byggnads koldioxidavtryck och dess materialavfall vid produktion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Strävan efter kundlojalitet : Utformning av lojalitetsprogram och avgiftsbaserade medlemskap i textilbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Utmaningarna med att befinna sig i en ständigt föränderlig bransch som mode- och textilindustrin har visat sig vara stora. Konkurrensen företag emellan ökar och kunder har därmed blivit allt mindre lojala till enskilda varumärken. LÄS MER
5. Underhållning eller reklam? : En studie av produktplaceringar i "Finaste familjen".
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Every day people get in contact with thousands of messages. On the radio, on the train, on the street and through the television. Not too infrequently messages in the form of advertising for products and services from businesses companies. LÄS MER