Sökning: "produktplacering spel"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden produktplacering spel.

  1. 1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesplacering i digitala spel : Inverkan av interaktiv belöning och bestraffning på spelarens inställning till och minnesbilder av varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yifan Wu; [2014]
    Nyckelord :digital games; brand placement; product placement; reward; penalty; recall; brand attitude; brands; Digitala spel; varumärkesplacering; produktplacering; belöning; bestraffning; återkallande; minnesbild; inställning; varumärken; reklam;

    Sammanfattning : Varumärkesplacering i digitala spel i samband med belöning och bestraffning harundersökts i denna studie. Resultat från tidigare studier på varumärkesplacering i spelanvändes i utformningen av undersökningen. Tidigare undersökningar av belöningoch bestraffning och dess inverkan på minnet studerades också. LÄS MER

  3. 3. 1n-G4me 4dvertising : En studie rörande produktplacering i Tv- och datorspel

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Kim Linkruus; Kristian Nilsson; Andreas Westerberg; [2011]
    Nyckelord :Product placement; In-game advertising; generation Y; generation Z; FPS-spel; marketing; advergaming; Produktplacering; In-game advertising; generation Y; generation Z; FPS-spel; marknadsföring; advergaming;

    Sammanfattning : Introduktion: Produktplacering I TV och datorspel har ökat dramatisk under senare åren. Detta till stor del för att datorspelutvecklare idag kan återge pro-dukter med hög detaljrikedom. En hög återgivningsgrad är dock ingen förut-sättning för att lyckas med en produktplacering. LÄS MER

  4. 4. Interaktiv Digital Produktplacering - En studie som handlar om hur effektiv produktplacering i spel är

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Kristiansson; Adam Werner; [2010-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Produktplacering i Advergaming-spel : och dess möjligheter att skapa varumärkeserinran hos konsumenten

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Milbrink; Anders Lindkvist; [2008]
    Nyckelord :Advergaming-spel; varumärkeskommunikation; varumärke;

    Sammanfattning : .... LÄS MER