Sökning: "produktplacering spel"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden produktplacering spel.
1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER
2. Varumärkesplacering i digitala spel : Inverkan av interaktiv belöning och bestraffning på spelarens inställning till och minnesbilder av varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Varumärkesplacering i digitala spel i samband med belöning och bestraffning harundersökts i denna studie. Resultat från tidigare studier på varumärkesplacering i spelanvändes i utformningen av undersökningen. Tidigare undersökningar av belöningoch bestraffning och dess inverkan på minnet studerades också. LÄS MER
3. 1n-G4me 4dvertising : En studie rörande produktplacering i Tv- och datorspel
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Introduktion: Produktplacering I TV och datorspel har ökat dramatisk under senare åren. Detta till stor del för att datorspelutvecklare idag kan återge pro-dukter med hög detaljrikedom. En hög återgivningsgrad är dock ingen förut-sättning för att lyckas med en produktplacering. LÄS MER
4. Interaktiv Digital Produktplacering - En studie som handlar om hur effektiv produktplacering i spel är
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Produktplacering i Advergaming-spel : och dess möjligheter att skapa varumärkeserinran hos konsumenten
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER