Sökning: "profilering företag"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden profilering företag.

  1. 1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  2. 2. Lärande organisationer i praktiken : En fallstudie om en lärande organisation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Jonathan Hagnestad; Anna Rex; [2021]
    Nyckelord :Learning organizations; Lifelong learning; Organizational structures; View of man; Livslångt lärande; Lärande organisationer; Människosyn; Organisationsstrukturer;

    Sammanfattning : Lärande organisationer har sedan slutet av 80-talet kommit att få mycket plats inomorganisationsforskning och begreppet har blivit synonymt med hur företag anpassar sig efter denomvärld de verkar i. Forskningen har visat hur givande lärandet kan vara för företag både i termer avvinst och välmående hos medarbetarna, men empiriska undersökningar har samtidigt visat att lärandeorganisationer inte fått fäste i praktiken. LÄS MER

  3. 3. Personuppgifter, risker och möjligheter : En utforskande studie av intresset för insyn i och kontroll över personuppgifters spridning

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Louise Josborg; [2021]
    Nyckelord :Personal data; digital design; digital service; Technology Acceptance Model; Personuppgifter; digital design; digital tjänst; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Personuppgifter sprids idag relativt fritt via användning av digitala tjänster och plattformar. De används bland annat som handelsvara för företag, som underlag för verksamhetsutveckling av myndigheter och som empiri i forskningsstudier. Fördelarna med att samla stora mängder personuppgifter är många, både för individen och samhället. LÄS MER

  4. 4. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ylva Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Sammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER

  5. 5. En marknadsanalys om hållbar glasskonsumtion : en kvalitativ studie om utbudet av glassar på svensk marknad och hur glassföretagen profilerar sig inom hållbarhetssegmentet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; [2019]
    Nyckelord :glass; marknadsföring; segmentering; målmarknadsföring; targeting; positionering; profilering; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Trots ökad vetskap om kostens påverkan på vår hälsa lider många av diabetes typ 2, och hjärtoch kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Detta påvisar att det behöver skapas en större medvetenhet kring kostens effekter, parallellt med ett bredare utbud av hållbara matvaror på marknaden. LÄS MER