Sökning: "propaganda konst"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden propaganda konst.
1. Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Abstrakt Examensarbete inom medie- och kommunikationsvetenskap (15HP) Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) Fakulteten kultur och samhälle Malmö Universitet Titel: Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet. Författare: Oliver Söderström Handledare: Matts Skagshöj Examinator: Margareta Melin Hösttermin: 2022 Syftet med denna studie är att undersöka hur ryska människor som bor i Sverige, navigerar dagens medielandskap i förhållande till det pågående kriget i Ukraina. LÄS MER
2. En fredsduva. Eller? : En semiotisk visuell analys av ukrainska krigstidsaffischer.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt fredsduvan som symbol i ukrainska krigsaffischer och vilken påverkan dess gestaltning får för slut resultatet. Syftet med arbetet var att skapa en djupare förståelse i hur en traditionell symbol, i detta fall fredsduvan, kan användas för att skapa en opinion för ett specifikt ändamål. LÄS MER
3. News Propaganda in Poland : Mixed Methods Analysis of the Online News Coverage About the Media Law Proposal Lex TVN
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The thesis investigates propaganda in the online news coverage about the media law proposal Lex TVN, committed to the Polish parliament in 2021. The mixed methods approach applied in the research is based on a novel analytical matrix combining the Propaganda Model theory (Herman & Chomsky, 1988) and modalities of propaganda techniques (Da San Martino et al. LÄS MER
4. Landskapsarkitektens retoriska grepp i tävlingsvisualiseringar
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : I deltagandet av arkitekttävlingar är visualiseringen det främsta verktyget för kommunikation. Hur vi väljer att ge form åt dessa påverkar chansen till vinst. För att ta reda på hur visualiseringar kan stärka tävlingsförslaget har jag utgått från konsten att övertyga. LÄS MER
5. “Russophobia kernel”: an analysis of RT’s strategic narratives of Lithuania
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This research aims to explore the dissemination of strategic narratives around Lithuania through the set of news articles of the Russian state-funded media agency RT. As an international media platform, RT has been previously identified by scholars as an important structural element of Russian information warfare strategy. LÄS MER