Sökning: "quality management processes"

Visar resultat 11 - 15 av 615 uppsatser innehållade orden quality management processes.

  1. 11. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  2. 12. Konst – ett verktyg för att appropriera rum

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Oskar Blomé; [2023]
    Nyckelord :appropriation; konst; deltagande; planering;

    Sammanfattning : Kan konst användas som ett verktyg för att bidra till att medborgare känner större tillhörighet i sin närmiljö, och i så fall hur? För att skapa tillhörighet i sin närmiljö bör medborgare appropriera den. Syftet med denna uppsats är att undersöka på vilka sätt konst har använts av konstnärer tillsammans med medborgare för att appropriera rum, samt att se vilka positiva och negativa sidor konst har som verktyg för att appropriera rum. LÄS MER

  3. 13. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Annika Green; [2023]
    Nyckelord :adaptive leadership; adhocracy; ambidextrous organizations; quality; quality technology; leadership; offensive quality development; organizations; organizational culture; processes; adaptivt ledarskap; ad hoc-krati; ambidextra organisationer; kvalitet; kvalitetsteknik; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; organisation; organisationskultur; processer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER

  4. 14. Design and development of EQMS - An easy-to-use entry-level Quality Management System

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Christian Håkansson; [2023]
    Nyckelord :Easy quality management system; EQMS; Entry-level qaulity framework; Quality control management; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: In today’s business climate, companies need to make sure they have efficient resource management and that the quality of product and services fulfills the customers constant changing expectations, potential regulations, and global environmental policies. Possible approaches for companies to address this is through more strategic purchasing and earlier involvement of purchasers in processes and development projects. LÄS MER

  5. 15. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER