Sökning: "reklam fördelar"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden reklam fördelar.
1. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER
2. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER
3. Increase Process Maturity by use of Process Models : A qualitative study on motivation, usefulness and ease of use
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : In the last decades there has been an elevated interest in increasing process thinking in organisations, with the advantages of standardisation and efficiency connected to processes. A challenge with processes is how to document them in process models, and how to get employees to use these process models. LÄS MER
4. Styrning i företag med digitala affärsmodeller : En studie av Freemium i olika branscher
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : This paper dives into the world of business models where more precisely the business model called Freemium is inspected. The paper has multiple purposes where one is to examine why businesses decide to use a business model that is as volatile as Freemium. LÄS MER
5. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER