Sökning: "revisorns mervärde"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden revisorns mervärde.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på relationen mellan revisor och kund : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Roos; Gabrielle Nilsson; [2023]
    Nyckelord :audit; digitalisation; communication; audit-client relationship; revision; digitalisering; kommunikation; revisor-kundrelation;

    Sammanfattning : Utbyte av information mellan revisor och kund sker i allt större grad genom digitala verktyg och med hjälp av digitala kommunikationsmetoder. Det innebär att revisionsprocessen blir mer automatiserad vilket resulterar i en minskning av fysiska möten mellan revisor och kund. I sin tur kan det leda till att relationen mellan parterna påverkas. LÄS MER

  2. 2. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  3. 3. Revisor och klient: ett distansförhållande? : En kvalitativ studie om hur relationen mellan revisor och klient påverkats av Covid-19 och digitaliseringen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefin Okstam; Anna Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Auditor; client; auditor-client-relationship; digitalization; Covid-19; Revisor; klient; revisor-klient-relation; digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Inledning: Revisor-klient-relationen är viktig både för revisorn och revisionsarbetet, men också för klienterna och deras upplevda mervärde av en revision. Digitaliseringen och Covid-19 tycks medföra nya förutsättningar för denna relation som inte undersökts i tidigare forskning. LÄS MER

  4. 4. Vad föranleder och utgör revisorns värde? : Svenska små och medelstora företags upplevelser, förväntningar och syn på revisorn och dennes värde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ola Olsson; Linnea Månsson; [2021]
    Nyckelord :The value of the auditor; client perceived value; core value; added-value; auditor; auditor-client relationship; expectation gap; client quality; Värdet av revisorn; samlat värde; kärnvärde; mervärde; revisor; relation mellan revisor och klient; förväntansgap; klientkvalitet;

    Sammanfattning : Prior research has shown that there are many factors affecting the client's perception of the auditor’s value. Furthermore, research has shown that the auditor can add multifaceted value to the client, often divided into core value and added-value. LÄS MER

  5. 5. Revisorsrollen i förändring : Anpassning för att vara ett hållbart yrke

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Veronica Nilsson; Johanna Kaspersson; [2020]
    Nyckelord :Digitization; duties; competence; adaptation; client; sustainable profession; the role of auditor; Digitalisering; arbetsuppgifter; kompetens; anpassning; klient; hållbart yrke; revisorsrollen;

    Sammanfattning : Revisionsbranschen står inför en förändringsfas vilket gör att revisorsrollen har behov av att anpassa sig till nya förhållningssätt. Det är digitalisering som har fått en genomträngande drivkraft i branschen. LÄS MER