Sökning: "samhället nu och då"
Visar resultat 11 - 15 av 297 uppsatser innehållade orden samhället nu och då.
11. Vad har vi lärt oss? : En studie om förskollärares samarbete med vårdnadshavare under och efter Covid-19.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur Covid - 19 pandemin skapat nya arbetssätt. Särskilt undersöker vi förskollärares erfarenheter och lärdomar i samarbetetmed vårdnadshavare. LÄS MER
12. Konsekvenser för energiåtervinning när materialåtervinning av avfall ökar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : This thesis examines how the composition and properties of the waste that is treated with energy recovery may change based on today's decided legislation and actors' goals and activities. Specifically, municipal waste and operational waste from all kinds of businesses that is treated with energy recovery in the region of Stockholm has been investigated. LÄS MER
13. The barriers of circular public procurement for ICTs
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : The EU procured for roughly 202000 MEUR (14% of the EU GDP) during 2021 in the public sector. The majority of these contracts are traditional, linear business model purchases. LÄS MER
14. Människan först för en hållbar stad : Bryta bilen som norm för att välja gång och cykel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/SamhällsbyggnadsteknikSammanfattning : Since the 1950s, private car use in Sweden has grown rapidly. The car and a significant aid that became a symbol of freedom and flexibility has today become a necessity that many consider themselves unable to live without. LÄS MER
15. Där och då, här och nu! : -En studie i hur lärare skapar en inkluderande historieundervisning i grundskolans lägre årskurser.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Vårt samhälle och våra värderingar är starkt påverkade av vår historia. För att elever ska få en djupare förståelse av samhället behöver de få en överblick över hur det har utvecklats genom tiderna, vilket innebär att de måste få ett historiemedvetande. LÄS MER