Sökning: "samtal med chefen"

Visar resultat 6 - 10 av 43 uppsatser innehållade orden samtal med chefen.

  1. 6. Kan vi prata om det här? : En studie om medarbetares upplevelse av energisamtal som en arbetsmiljöinsats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Terés Lidén; Sanna Nyberg; [2020]
    Nyckelord :performance appraisals; one-on-one; leadership; communication; organizational culture; stress; psychosocial work environment; medarbetarsamtal; energisamtal; one-on-one-samtal; ledarskap; kommunikation; organisationskultur; psykosociala aspekter; stress;

    Sammanfattning : Stress och annan psykosocial ohälsa är ett stort arbetsmiljöprobleam på många arbetsplatser idag. För att kunna upptäcka signaler på psykosocial ohälsa i ett tidigt skede införde Borås Energi och Miljö, under hösten 2019, något de kallar energisamtal som en arbetsmiljöinsats. LÄS MER

  2. 7. Lönesättande samtal i praktiken : En kvalitativ studie om hur chefer på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap upplever management med fokus på lönesättande samtal

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Victor Skoglund; [2019]
    Nyckelord :Pay setting conversations; Individual pay setting; Technical economic system; Human system; Collective system; Management; Labor collective; Power and conflict.; Lönesättande samtal; Individuell lönesättning; Teknisk ekonomiska system; Mänskligt system; Kollektivets system; Management; Arbetarkollektiv; Makt och konflikt.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Lönesättande samtal i praktiken - En kvalitativ studie om hur chefer på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap upplever management med fokus på lönesättande samtal. Nivå                        Datum Magister                  Augusti 2018 Författare               Handledare Victor Skoglund        Jonas Axelsson Syfte Syftet med denna studie är att få kunskap och djupare förståelse av lönesättande chefers upplevelser av management med särskilt fokus på arbetet med lönesättande samtal. LÄS MER

  3. 8. Vårdpersonalens upplevelser av erkännande - En fallstudie av bemötandet av vårdpersonal på ett äldreboende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Linda Olsson; Arbana Fazliu; [2019]
    Nyckelord :Erkännande; missaktning; vårdpersonal; äldreboende; arbetsmiljö; bemötande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vid studier av den psykosociala arbetsmiljön inom hälso- sjukvård- och omsorgssektorn har Arbetsmiljöverket identifierat brister i kommunikationen på arbetsplatserna, brister i kunskap om arbetsmiljöfrågor och höga stressnivåer. Syftet med den här studien är att undersöka hur undersköterskor och vårdbiträden på ett äldreboende upplever hur de blir bemötta på sin arbetsplats och i sin yrkesroll. LÄS MER

  4. 9. Vårdpersonalens erfarenheter av stöd efter vårdskada

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Patricia Lemland; Sandra Widell; [2019]
    Nyckelord :Patientsäkerhet; Second victim; Sjuksköterskor; Stöd; Vårdskada; Vårdpersonal;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av sjuksköterskans kärnkompetenser är säker vård och detta ska konstant genomsyra omvårdnaden. Men det inträffar vårdskador och då är det inte bara patienten som drabbas utan även vårdpersonalen. LÄS MER

  5. 10. ”MAN VILL SÅ VÄL, MEN DET ÄR SVÅRT ATT KOMMUNICERA” : - Personer i ledande position beskriver upplevelser och erfarenheter av svåra samtal

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Linn Öjbrant; [2019]
    Nyckelord :leader communication; difficult communication; difficult conversation; Svåra samtal; ledarskap;

    Sammanfattning : Kommunikation är en stor del av chefen och ledarens vardag, både som ett vardagligt inslag men även som ett verktyg för att kunna leda. Kommunikation kan påverkas av flera olika filter både när vi sänder ut ett budskap och när vi tar emot ett budskap. LÄS MER