Sökning: "samtal metoder"

Visar resultat 16 - 20 av 622 uppsatser innehållade orden samtal metoder.

  1. 16. Prediction Models for TV Case Resolution Times with Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Borja Javierre I Moyano; [2023]
    Nyckelord :Datasets; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time RT ; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Customer-Related Trouble Tickets Resolution Time; CRM system; BI system; Telecommunications; Dataset; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Kundrelaterade problem Tickets Resolution tid; CRM-system; BI-system; Telekommunikationer.;

    Sammanfattning : TV distribution and stream content delivery of video over the Internet, since is made up of complex networks including Content Delivery Networks (CDNs), cables and end-point user devices, that is very prone to issues appearing in different levels of the network ending up affecting the final customer’s TV services. When a problem affects the customer, and this prevents from having a proper TV delivery service in devices used for stream purposes, the issue is reported through a call, a TV case is opened and the company’s customer handling agents start supervising it to solve the problem as soon as possible. LÄS MER

  2. 17. “A kick-start… but a long-term effort.” Patient care practices alongside intragastric balloon procedures : -a qualitative study on clinical dietitians’ perspectives-

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Anne-Sophie Copin; [2023]
    Nyckelord :intragastric balloon; intragastric balloon procedure; IGB; overweight; obesitas; obesity; obesity management; patient care; procedure; practice; qualitative study; dietitian; healthcare professionals; bariatric surgery; obesity surgery;

    Sammanfattning : Background: There are treatments available to manage overweight and obesity (O&O). Intragastric balloons (IGB) are one option; they fill the stomach, increasing the sensation of satiety, limiting the amount of food to be ingested, and thus leading to weight loss. LÄS MER

  3. 18. Se tapetblommorna : F–3-lärares syn på hur didaktiska val och klassrumsmiljö kan inkludera tystlåtna elever i klassrumssamtal

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Cecilia Degiorgi; Mikaela Jonsson Rathjen; [2023]
    Nyckelord :quiet pupils; silent pupils; scaffolding; support; didactic methods; classroom talk; inclusion; primary school; elementary school; social classroom environment; physical classroom environment; tystlåtna elever; stöttning; stöd; didaktiska metoder; klassrumssamtal; undervisning; inkludering; grundskola; klassrumsklimat; fysisk klassrumsmiljö;

    Sammanfattning : Föreliggande empiriska studie syftar till att bidra med kunskap om hur lärares didaktiska val tillsammans med klassrumsmiljön kan ge tystlåtna elever i de tidiga skolåren förutsättningar att delta under samtal i svenskämnet. Med utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet genomfördes sju semistrukturerade intervjuer med lärare verksamma i årskurs 1–3. LÄS MER

  4. 19. Undervisning om klimatförändringar i årskurs 2-3; metoder, utmaningar och fördelar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)

    Författare :Gabriella Linnea Isabel Palez; [2023]
    Nyckelord :climate change; education; pupils; klimatförändringar; lärare åk 2-3;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på hur lärare i årskurs 2-3 undervisar om klimatförändringar inom No-ämnet, samt att skapa mer kunskap om vilka eventuella utmaningar lärare möts av när de undervisar inom ämnet. Studien är gjord av data i form av en enkätundersökning med 11 deltagare innehållandes fyra slutna och fem öppna frågor. LÄS MER

  5. 20. I dialog med världen : En praktiknära studie om kritiska och utforskande förhållningssätt i Bild åk 9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Moien Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Critical and exploratory; relational epistemology; sociocultural theory; contemporary art.; Kritisk och utforskande; relationell kunskapssyn; sociokulturell teori; samtidskonst.;

    Sammanfattning : Traditionellt har fokus i bildundervisningen varit att eleverna ska lära sig tekniska färdigheter, vilket kan leda till att de sociala och subjektiva aspekterna förbises. Samtidigt glöms elevernas förmåga att utforska och tänka kritiskt bort, vilket minskar den sociala interaktionen i klassrummet och hindrar eleverna från att fördjupa sin förståelse och insikt i viktiga samhällsfrågor genom diskussioner och dialog med varandra som ett kollektivt samarbete i klassrummet. LÄS MER