Sökning: "social classroom environment"

Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser innehållade orden social classroom environment.

  1. 1. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Josefin Lindoff; Camilla Riishøj; [2023]
    Nyckelord :adaptations; prerequisite for learning; special education teacher; early literacy; accessible learning environment; Anpassningar; förutsättning att komma till lärande; speciallärare; tidig läsinlärning; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Educational Psychosocial Interventions Supporting Childrens’ Trauma Recovery and Academic Achievement : A Comparative Study of NRC’s Better Learning Programme in Gaza and IRC’s Tutoring in a Healing Classroom Program in Lebanon

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Silje Hansen Overvåg; [2023]
    Nyckelord :Psychosocial Support PSS ; Education in Emergencies EiE ; Social and Emotional Learning SEL ; Children Affected by Armed Conflict; Trauma Recovery; Education; Academic Underachievement; Humanitarian Interventions;

    Sammanfattning : The number of children living in a conflict zone in 2021 reached a staggering 449 million, which represents more than one out of every six children (Save the Children, 2022). When children are exposed to armed conflict the experiences can impair cognitive and social and emotional function. LÄS MER

  3. 3. Läsförståelsestrategier i det flerspråkiga klassrummet : Sex lärares beskrivning av sin undervisning.

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Claudia Inza; [2023]
    Nyckelord :Lässtrategier; läsförståelse; flerspråkiga elever; högstadiet; schemateorin; sociokulturellt perspektiv; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : The aim of this study is to evaluate teachers’ descriptions of their usage of reading comprehension strategies as well as reading comprehension strategies in a multilingual classroom. In addition, the study examines what challenges the teachers believe they face in their daily work with multilingual students. LÄS MER

  4. 4. Se tapetblommorna : F–3-lärares syn på hur didaktiska val och klassrumsmiljö kan inkludera tystlåtna elever i klassrumssamtal

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Cecilia Degiorgi; Mikaela Jonsson Rathjen; [2023]
    Nyckelord :quiet pupils; silent pupils; scaffolding; support; didactic methods; classroom talk; inclusion; primary school; elementary school; social classroom environment; physical classroom environment; tystlåtna elever; stöttning; stöd; didaktiska metoder; klassrumssamtal; undervisning; inkludering; grundskola; klassrumsklimat; fysisk klassrumsmiljö;

    Sammanfattning : Föreliggande empiriska studie syftar till att bidra med kunskap om hur lärares didaktiska val tillsammans med klassrumsmiljön kan ge tystlåtna elever i de tidiga skolåren förutsättningar att delta under samtal i svenskämnet. Med utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet genomfördes sju semistrukturerade intervjuer med lärare verksamma i årskurs 1–3. LÄS MER

  5. 5. Can secular practice and education revive interest in religion in secular Sweden? : A study on the impact of secularism on religious education in Sweden

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :MOHD NURUL MOMEN; [2023]
    Nyckelord :Islam: A monotheistic religion characterized by the doctrine of absolute submission to God and reverence for Muhammad as God s chief and last prophet. Islamism: A movement advocating the social and political establishment of Islamic fundamentalism. Quran: The sacred text of Islam; divided into 114 chapters; or suras: revered as the word of God; dictated to Muhammad by the archangel Gabriel and accepted as the foundation of Islamic law; religion; culture; and politics. Secularism: Free from preconceived notions and critical influences and allows one to see oneself as equal to another. It is in this context as indifference to or rejection or exclusion of religion and religious considerations. Religion: A unified system of beliefs and practices relative to sacred things. Or a set of beliefs concerning the cause; nature; and purpose of the universe; especially when considered as the creation of a superhuman agency or agencies; usually involving devotional and ritual observances; and often containing a moral code governing the conduct of human affairs.;

    Sammanfattning : Abstract: The thesis shows that there are no religious barriers in Sweden. It is entirely possible to teach religion in a secular way. LÄS MER