Sökning: "samundervisning och särundervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden samundervisning och särundervisning.
1. Elevers upplevelser av anpassade undervisningsformer med hänsyn till Covid-19 : En kvantitativ undersökning om digital sär- och samundervisning i ämnet idrott och hälsa. A quantitative survey of digital non- and co-education in the subject of physical health.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. "Man lär sig att sammarbeta med alla" : En kvantitativ studie om elevers perspektiv på sam- ellersärundervisning i ämnet idrott och hälsa.A quantitative study about pupils perspektive on co - or gender divided education in physical education.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. "Frånvaro, idrottsämnets största utmaning?” : En intervjustudie om flickors ickedeltagande
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka varför fem flickor på en gymnasieskola uteblir från undervisningen i Idrott och hälsa 1. Frågeställningarna som vi valt att ta reda på är följande: Hur tänker eleverna om innehållets betydelse för deltagande? Hur ser eleverna på samundervisning och deltagande i ämnet idrott och hälsa? Vad motiverar eleverna att delta i idrott och hälsa? Denna studie har gjorts med en kvalitativ ansats, då intervjuer med fem flickor genomförts på en gymnasieskola. LÄS MER
4. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa? : En kvalitativ studie om vad lärare samt elever tycker om sär/samundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte. Syftet med studien är att undersöka vad elever i årskurs 9 samt lärare tycker om de två undervisningsformerna sam-respektive särundervisning. Därutöver ska studien undersöka vilka för och nackdelar eleverna och lärarna anser är förknippade med dessa undervisningsformer. LÄS MER
5. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa : En kvantitativ undersökning om årskurs 9 elevers inställning till sam- och särundervisning med fokus på genus.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med följande arbete är att undersöka hur elever i årskurs 9 ser på sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa med fokus på genus. Undersökningen har genomförts i form av en kvantitativ enkätundersökning (N=80). LÄS MER