Sökning: "samundervisning och särundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden samundervisning och särundervisning.

  1. 1. Elevers upplevelser av anpassade undervisningsformer med hänsyn till Covid-19 : En kvantitativ undersökning om digital sär- och samundervisning i ämnet idrott och hälsa.    A quantitative survey of digital non- and co-education in the subject of physical health.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Oscar Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; samundervisning; särundervisning; digital undervisning; motivation; föreningsidrott;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. "Man lär sig att sammarbeta med alla" : En kvantitativ studie om elevers perspektiv på sam- ellersärundervisning i ämnet idrott och hälsa.A quantitative study about pupils perspektive on co - or gender divided education in physical education.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Lukas Halvarsson; [2022]
    Nyckelord :Co education; Gener divided education; Physical education; Samundervisning; Särundervisning; Idrott och hälsa.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Frånvaro, idrottsämnets största utmaning?” : En intervjustudie om flickors ickedeltagande

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Alicia Fogelberg; Isabelle Larsson; [2020]
    Nyckelord :idrottsundervisning; frånvaro; gymnasiet; flickor;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka varför fem flickor på en gymnasieskola uteblir från undervisningen i Idrott och hälsa 1. Frågeställningarna som vi valt att ta reda på är följande: Hur tänker eleverna om innehållets betydelse för deltagande? Hur ser eleverna på samundervisning och deltagande i ämnet idrott och hälsa? Vad motiverar eleverna att delta i idrott och hälsa? Denna studie har gjorts med en kvalitativ ansats, då intervjuer med fem flickor genomförts på en gymnasieskola. LÄS MER

  4. 4. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa? : En kvalitativ studie om vad lärare samt elever tycker om sär/samundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Wesam Ibrahim Ahmed; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte. Syftet med studien är att undersöka vad elever i årskurs 9 samt lärare tycker om de två undervisningsformerna sam-respektive särundervisning. Därutöver ska studien undersöka vilka för och nackdelar eleverna och lärarna anser är förknippade med dessa undervisningsformer. LÄS MER

  5. 5. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa : En kvantitativ undersökning om årskurs 9 elevers inställning till sam- och särundervisning med fokus på genus.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Felicia Falander; [2018]
    Nyckelord :gender; competence; sex; cooperative education; divided education; genus; kompetens; kön; samundervisning; särundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete är att undersöka hur elever i årskurs 9 ser på sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa med fokus på genus. Undersökningen har genomförts i form av en kvantitativ enkätundersökning (N=80). LÄS MER