Sökning: "digital undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 555 uppsatser innehållade orden digital undervisning.

  1. 1. På annorlunda grunder - En studie om So- lärares erfarenheter av bedömning och betygsättning under fjärrundervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linn Corneliusson; [2022-01-18]
    Nyckelord :Covid-19; bedömning; avsedd läroplan; undervisad läroplan; bedömd läroplan; fjärrundervisning; distansundervisning; betygsättning; grundskolan;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker so-lärares erfarenheter av bedömning och betygsättning under den distans- och fjärrundervisning som kom med pandemin våren 2020. Studien utgår från en kvalitativ undersökning i form av informantintervjuer som gjorts både digitalt och personligen. LÄS MER

  2. 2. Professionalisering eller amatörisering? : en studie av förändringar i slöjdämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Emma Waller; [2022]
    Nyckelord :slöjd; digitalisering; kursplansanalys;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka och lyfta fram de förändringar som gjorts i kursplanen för slöjd sedan Lpo 94 till Lgr 22. Vidare syftar studien till att synliggöra hur några slöjdlärare har tolkat dessa förändringar och om det gett någon effekt för deras undervisning. LÄS MER

  3. 3. Digital kompetens hos grundskollärare. En kvalitativ studie om lärares förutsättningar för digital undervisning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Alban Ceku; Dennis Jangbrand; Noa von Bahr; [2021-11-15]
    Nyckelord :Digital kompetens; digitala verktyg; kompetensutveckling; grundskollärare; skola;

    Sammanfattning : In the last ten years the rate in which digitalization has proceeded in schools hasincreased rapidly. Many new digital resources have been introduced that create newpossibilities in ways that education and teaching can be conducted. This has createdbig demands on teachers who need to build new knowledge on how these digitalresources can be used. LÄS MER

  4. 4. LÄRARES REFLEKTIONER ÖVER SIN PROFESSIONELLA DIGITALA KOMPETENS

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Georgia Christov; [2021-11-04]
    Nyckelord :Lärares PDK Professionella Digitala Kompetens ; förskoleklass; TPACK; reflekterande samtal; pedagogik; digitala teknologier;

    Sammanfattning : Teachers have a central role in supporting students’ digital competence and therebyin the development of a sustainable digital society. Previous research implies thatteachers’ digital competence is more complex than in other professions. LÄS MER

  5. 5. Kost-och hälsoundervisning i grundskolan En jämförelsestudie mellan niondeklassare i två svenska skolor respektive en finsk skola

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Marisanna Korhonen; Elin Larsson; Emma Luhanka; [2021-10-22]
    Nyckelord :kostvanor; kostundervisning; niondeklassare; näringslära; hälsoundervisning;

    Sammanfattning : I dagens samhälle förses vi kontinuerligt med olika budskap relaterade till mat och ätande. Utan en tillräcklig kunskap inom ämnet är det svårt att veta hur man ska förhålla sig tillallinformation. LÄS MER