Sökning: "school age educare"

Visar resultat 6 - 10 av 126 uppsatser innehållade orden school age educare.

  1. 6. Fritidshemmets inkludering i arbetet med att främja psykisk hälsa och förebygga psykisk ohälsa : Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor - Nalle Puh

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emma Doverhag; Mia Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :Mental illness; preventive work; student health team; School-age educare; Health promoting work; cooperation.; Psykisk ohälsa; förebyggande arbete; elevhälsan; fritidshem; hälsofrämjande arbete; samverkan;

    Sammanfattning : School-age educare centers have an important environment where children spend a significant part of their time. The school-age educare center’s preventive work is based on different methods and strategies.An integrated and inclusive pedagogy promotes positive relationships between children and increases their sense of belonging. LÄS MER

  2. 7. Barn som inte stannar kvar på fritidshem : Jag väntar hemma tills mina kompisar kommer från fritids

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Andreas Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; barn; 6-13 år; socialkonstruktionism; kvalitativ studie; omognad;

    Sammanfattning : Fritidshemmet har en viktig samhällelig funktion för barn mellan 6–13 år. Verksamheten kombinerar meningsfull fritid med undervisning och främjar barns sociala lärande. Men barns tillträde till fritidshem är villkorad och styrs av sina vårdnadshavares livssituation. LÄS MER

  3. 8. Fritidshem och skola under 30 år : En studie av fritidspedagogers och lärares berättelser om samverkan för alla elever

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Eva-Karin Alm; [2023]
    Nyckelord :samverkan; fritidshem; skola; specialpedagogik; tillgänglig lärmiljö; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa kunskap om hur samverkan mellan fritidshem och skola skett och förändrats över tid med utgångspunkt från mötet mellan fritidspedagogprofessionen och lärarprofessionen. En viktig grund för detta intresse är vad samverkan mellan dessa professioner kan betyda för att förverkliga ”en skola för alla”. LÄS MER

  4. 9. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sara Sandra Kalayjian; Sara Amghimis; [2023]
    Nyckelord :Social Media; After-school teachers; Identity; Digital Medias;

    Sammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER

  5. 10. Rörelseglädje i fritidshemmet : elevers perspektiv på faktorer som bidrar till rörelseglädje

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jakob Lilja Oscar; Alexander Lexhag; Felix Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; rörelseglädje; salutogent hälsoperspektiv; KASAM; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Inledning Fritidshemmet ska erbjuda en meningsfull fritid, utgå ifrån elevers intressen samt stimulera till rörelse. Styrdokumentens beskrivning av fritidsverksamheten är personalens utgångspunkt under det dagliga arbetet. LÄS MER