Sökning: "segmentering marknadsföring reklam"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden segmentering marknadsföring reklam.
1. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER
2. Marknadsföring och reklam på Facebook : påtvingad marknadsföring vs tillståndsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att användandet av sociala nätverk ökar så sker även en ökning av marknadsföring och reklam på dessa plattformar. Det största sociala nätverket idag är Facebook som har cirka 1,5 miljarder användare. LÄS MER
3. Tryckt eller Digitalt? : Annonsörernas tankar om läsplattan som framtidens kommunikationskanal för tidningsbranschen.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : .... LÄS MER