Sökning: "servicekvalitet kundnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden servicekvalitet kundnöjdhet.

  1. 1. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  2. 2. Pålitlighetens påverkan till kundnöjdhet : En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever pålitlighetens påverkan för nöjda kundupplevelser inom konsumentservice

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Carlsson; Elin Johansson; [2021]
    Nyckelord :Customer satisfaction; service quality; reliability; service quality dimensions and Kano- model.; Kundnöjdhet; servicekvalitet; pålitlighet; servicekvalitetsdimensioner; Kano- modellen.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundnöjdhet förekommer i olika nivåer när en konsument genomför ett köp av tjänst. Servicekvaliteten är av stor vikt vid uppfyllandet av konsumentens behov och önskemål. Det finns tio olika dimensioner av servicekvalitet, där en av dimensionerna är pålitlighet. LÄS MER

  3. 3. Utvärdera kundnöjdheten inom B2B : En studie inom sågverksindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Simon Strömbäck; [2018]
    Nyckelord :Business - to - business B2B ; Kundnöjdhet; Nöjdkundindex; Attributbaserad kundnöjdhet;

    Sammanfattning : I dagens konkurrensutsatta samhälle har företag börjat mäta och redovisa vad sina kunder anser om respektive företag. Det är även något som företag inom business-to-business (B2B) gör med hjälp av att investera i och konstruera verktyg för att kunna mäta kundnöjdhet samt applicera insamlad data på den berörda enheten. LÄS MER

  4. 4. Housing estate companies’ considerations when organizing property management: Perspectives on profitability and customer satisfaction

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jacob Thoft; Hannah Reeder; [2018]
    Nyckelord :Property management; Inhouse; Outsourcing; Housing companies; Customer satisfaction; Profitability;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka avväganden bostadsbolagen gör angåendelönsamhet och kundnöjdhet vid inhouse respektive outsourcad bostadsförvaltning.Frågeställningen är ”Hur förhåller sig bostadsbolagen till kundnöjdhet och lönsamhet utifrånorganiseringen av fastighetsförvaltningen?”. LÄS MER

  5. 5. Say forever you'll be mine : En kvantitativ studie om skapande av kundlojalitet inom SMF-bankrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lovisa Sjöbeck; Malin Svensson; [2018]
    Nyckelord :SME; Banking; Loyalty; Digitalization; Trust; Service Quality; Customer satisfaction; SME; Bank; Lojalitet; Digitalisering; Förtroende; Servicekvalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Banksektorn är ett verksamhetsområde som påverkats av digitaliseringens framfart. Konsekvenserna av digitaliseringen innefattar bland annat ökad konkurrens, likartade produkter och låga bytesbarriärer. LÄS MER