Sökning: "spelmekanismer"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet spelmekanismer.

  1. 11. Implementation av gamification i digitala system : Vilka framgångsfaktorer är viktigast för en lyckad implementation?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kevin Amarasinghage; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gamification (spelifiering på svenska) innebär att implementera spelmekanismer och speltänk i olika aktiviteter som inte är spel. Det här för att öka engagemanget och motivera användarna till att fortsätta använda den aktiviteten. LÄS MER

  2. 12. LÄRANDEPOTENTIAL & HISTORIEBRUK I DATORSPEL : En kvalitativ analys av Crusader Kings 2 möjligheter för lärande och historia ämnet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Adam Nordqvist; [2017]
    Nyckelord :Video games; History; Teaching potential; Uses of History; Datorspel; Historia; Lärarpotential; Historiebruk;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur ett videospel som heter Crusader Kings 2 använder historia. Studien kommer också att titta på den potential videospel kan ge som pedagogiskt verktyg för lärande. Detta har analyserats i nära relation till den svenska läroplanen för ämnet historia på gymnasiet. LÄS MER

  3. 13. Online game design theories for interactive marketing : Gamification is not enough

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Beatrice Lundgren; [2017]
    Nyckelord :Interaction Design; Game Design; Gamification; Interactive Marketing; Player Types; Game Elements; Timing; Interaktionsdesign; speldesign; spelifiering; interaktiv marknadsföring; spelartyper; spelmekanismer; timing;

    Sammanfattning : This research looks at how interactive marketing can become more motivating for customers by designing it as a full game, not only by adding some game elements like in gamification. The result of the research gives marketers an alternative and complementary way of incorporating game design in marketing. LÄS MER

  4. 14. Går det att spela sig till affärsnytta? En studie om affärsnyttor som påverkas av spelifierade inslag i digitala produkter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Johanna Bengtsson; Felix Quist; [2016-10-14]
    Nyckelord :spelifiering; affärsnytta; spelmekanismer; ekonomisk nytta; kvalitativ nytta; direkt nytta; indirekt nytta;

    Sammanfattning : I den digitala tidsålder som vi idag lever i tillåts vi att komma åt information i stort sett överallt med hjälp av handhållna och portabla enheter. Vi ser allt mer hur företagen anpassar sig till olika nya tekniker som uppkommer på marknaden och investerar i nya häftiga tjänster så som spelifiering. LÄS MER

  5. 15. Effekterna av spelmekanismerna ledartavlor, serier och certifikat på det dagliga stegantalet hos högskolestuderande studenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Joakim Adrup; Charlotte Skogström; [2016]
    Nyckelord :gamification; spelifiering; speldesign; applikationer;

    Sammanfattning : Spelifiering börjar bli ett vedertaget begrepp, speciellt inom forskningsområden såsom MDI (Människa-datorinteraktion). I den här uppsatsen diskuteras och jämförs tre olika spelmekanismer genom det dagliga stegantalet. Spelmekanismerna är ledartavlor, serier och certifikat. LÄS MER