Sökning: "storytelling marknadsföring"
Visar resultat 31 - 35 av 120 uppsatser innehållade orden storytelling marknadsföring.
31. Vi ska visa dig vad du känner - En kvalitativ studie om emotionell marknadsföring och reklamfilmers påverkan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Reklamfilmer berör konsumenter på olika sätt. De kan informera, irritera och rörakonsumenten till tårar. Denna studie undersöker hur fyra emotionella reklamfilmer frånGoogle, Nike, Ikea och Ica påverkar konsumenter. LÄS MER
32. Svenska reklambyråers användande av upplevelsedesign
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Upplevelsedesign kan ge positiva effekter, både rent ekonomiskt men också i hur något uppfattas. För att fler ska få möjlighet att använda sig av upplevelsedesign krävs det att kunskap finns om ämnet inom reklambyråbranschen. LÄS MER
33. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
34. Fast fashion-företags marknadsföring av hållbara produkter : En kvalitativ studie avgränsad till digitala kanaler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar att konsumera hållbart, vilket fast fashion-företag kritiseras för att bidra till. På grund av den ökade medvetenheten i samhället om hållbarhet har dessa företag börjat ta större ansvar för miljön genom att utveckla mer hållbara affärslösningar. LÄS MER
35. Artificiella influencers : en netnografisk studie om marknadsföring genom artificiella influencers och följarnas respons till fenomenet
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Artificiella influencers är ett nytt fenomen inom marknadsföringsstrategininfluencer marketing. En artificiell influencer är en datorskapad karaktär som genom enfiktiv berättelse skapar kontakt med sina följare. LÄS MER