Sökning: "storytelling marknadsföring"
Visar resultat 36 - 40 av 120 uppsatser innehållade orden storytelling marknadsföring.
36. Alumni Branding : En kvalitativ studie om alumners betydelse för ett universitets marknadsföring gentemot presumtiva studenter.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera alumners betydelse för ett universitets marknadsföring gentemot presumtiva studenter. Vidare ämnar studien tydliggöra alumners delaktighet i ett universitets varumärkesuppbyggnad. LÄS MER
37. Trovärdig marknadsföring för en lat generation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om trovärdighet i reklam och om företags sätt att stärka sitt varumärke genom budskap om ansvarstagande. Detta undersöks ur ett millennialperspektiv eftersom att det är den generation som tangerar att vara det största kundsegmentet genom tiderna. LÄS MER
38. We are all storytellers : Att berätta en historia genom fysisk miljö och grafisk design
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Storytelling is a marketing tool that works as a media where companies can communicate their history, values and message through stories. In order to meet customer demand for involvement and experiences, companies need to satisfy their emotional needs. LÄS MER
39. Det goda varumärket : En etnologisk studie av ett företags presentation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : My aim with this study was to examine The Body Shop´s presentation of itself on its Web site, more specifik: how the brand communicates and what kind of stories there is. My conclusion is that the brand communicates through storytelling and with a focus on "good" aspects. LÄS MER
40. Myternas roll i modern marknadsföring : en kulturanalys av Telenors reklamfilmer ur ett konsumtionsteoretiskt och mytologiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen Myternas roll I modern marknadsföring: En kulturanalys av Telenors familjereklam ur en konsumtionsteoretisk och mytologisk perspektiv är författad av Johan Olsson Wounsch och Johan Ringshagen. Det här är en kulturell analys med syfte att undersöka hur sociala och kulturella värderingar återspeglas genom reklamfilmer som bygger på berättande teknik - storytelling - som medel för att nå sina målgrupper. LÄS MER