Sökning: "strategi företagsledning"

Visar resultat 1 - 5 av 278 uppsatser innehållade orden strategi företagsledning.

  1. 1. Lean i lantbruket : en studie av svenska mjölkproducenters strategiarbete i södra Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Lundberg; Emelie Persson; [2016]
    Nyckelord :Företag; Lean; Strategi; Lantbruk; Medarbetare; Implementering; Utveckling;

    Sammanfattning : Sveriges lantbrukare har fått genomföra stora strukturella förändringar för att kunna konkurrera på marknaden. Det blir allt viktigare att lantbrukare kan bevara en stabil position för att kunna hantera oväntade situationer. LÄS MER

  2. 2. Hundra som mig : En studie i formandet av organisationsidentitet hos konsulter i bemanningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emma Hellmark; [2015]
    Nyckelord :organizational communication; organizational identity; social identity approach; temporary workers; intern kommunikation; social identitet; organisationsidentitet; bemanning; konsult;

    Sammanfattning : Begreppet organisationsidentitet har vuxit i popularitet, både som teori för forskare och som strategi för företagsledning. Samtidigt ser vi en trend på den svenska arbetsmarknaden där det blir allt vanligare att hyra in arbetskraft istället för att anställa direkt i organisationen. LÄS MER

  3. 3. Private Equity - En kvalitativ studie om hur bolagsstyrning skapar värde i portföljbolag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Holmqvist; Tobias Johannisson; [2014-07-02]
    Nyckelord :Private Equity; Corporate governance; Industriellt värdeskapande; Styrningsmedel; Portföljbolag; Buyout; Private Equity; Corporate governance; Industrial value creation; Governance mechanisms; Holding company; Buyout;

    Sammanfattning : Syfte: Undersöka de styrningsmedel och den kompetens PE-bolag tillför i sina portföljbolag genom aktivt ägarskap för att skapa tillväxt. Metod: En kvalitativ studie med intervjuer som huvudsaklig datainsamling. LÄS MER

  4. 4. Implementering av ”Evaluation of business partners” inom Boliden : en utvärdering och fallstudie av Evaluation of Business Partners

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Henrik von Scheele; Fredrik Uggla; [2013]
    Nyckelord :Boliden; CR; CSR; Corporate Social Responsibility; hållbar utveckling; ansvarsfullt företagande; Evaluation of business partners; företagsledning; strategi; samarbetspartners; implementering; gruvindustrin; gruvbranschen; riskminimering; legitimitet;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), även kallad hållbar utveckling och ansvarsfullt företagande, var en term som började användas i slutet av 60-talet. Det är en arbetsmodell där syftet är att få företag ta ansvar för verksamheten och uppmuntra till en positiv inverkan på miljön, marknaden, samhället och anställda. LÄS MER

  5. 5. Strategiverktyg i ett praktikperspektiv : En kvalitativ studie om vad synen på strategi har för påverkan på användning av strategiverktyg i pc-branschen.

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :John Svärling; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : År efter år indikerar mätningar att strategiverktyg används ute i företag samtidigt som strategiverktyg kritiseras för att inte vara tillämpbara för praktiker. Studiens litteraturgranskning visar att tidigare forskning brister i att ge tillräckligt med informationom inom det här området och att det empiriska underlaget är otillräckligt för att förstå den här problematiken. LÄS MER