Sökning: "strategiskt perspektiv marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden strategiskt perspektiv marknadsföring.

  1. 1. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  2. 2. IT-bolag med sikte på 50/50-målet : En kvalitativ fallstudie om hur IT-bolag utformar aktiviteter i rekryteringsprocessen för att skapa en mer jämlik könsfördelning

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isa Almgren; Alice Fredberg; [2022]
    Nyckelord :Recruitment process; equality; configuration; IT-sector; Rekryteringsprocess; jämställdhet; utformning; IT-branschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: IT-branschen spelar en central roll för Sveriges ekonomiska tillväxt och räknas idag som enbasindustri. Trots att en inkludering av kvinnliga medarbetare är värdeskapande både ur ett socialt ochekonomiskt perspektiv är män överrepresenterade i IT-branschen idag. LÄS MER

  3. 3. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER

  4. 4. Ideellt arbete – En form av konsumtion?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Göthe; Fredrik Sandberg; Gustav Pärson; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att konsumera ideellt arbete - En kvalitativ studie om prosumption och ideellt arbete Seminariedatum: 2019-01-17 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Filip Göthe, Fredrik Sandberg och Gustav Pärson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Prosumption, konsumtion, Symboliskt kapital, habitus, ideellt arbete Syfte: Uppsatsens syfte är att bidra med ny kunskap till forskning om prosumption genom att undersöka studentlivet vid Lunds Universitet ur ett omkonceptualiserat prosumptionsperspektiv där producenter även konsumerar. Metod: En kvalitativ uppsats har genomförts med ett inslag av hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. En omprofilering av ett väletablerat varumärke genom påverkarmarknadsföring : En fallstudie om Baum und Pferdgarten A/S

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Uusitalo; Ellen Trankell; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Influencer; Marketing; Brand Image; Brand Identity; Omprofilering; Influerare; Marknadsföring; Varumärkesbild; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett marknadsföringsperspektiv analysera hur ett väletablerat premiumvarumärkes omprofilering kan samverka med fenomenet påverkarmarknadsföring. Analysen ska belysa hur en sådan samverkan kan utformas för att skapa konkurrenskraftighet på marknaden, samt undersöka dess möjligheter och risker. LÄS MER