Sökning: "street one"
Visar resultat 1 - 5 av 551 uppsatser innehållade orden street one.
1. Provisions of social workers to victims of internal child trafficking in Uganda: A case study of children living on the streets of Kampala City
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Human trafficking has become a serious global challenge in the recent past. Regarded as a global epidemic, it has triggered an increase in numbers of children living on the streets especially in countries where internal trafficking in children is a common social vice. LÄS MER
2. Ett centrum för utsatta barn : En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares och samordnares erfarenheter samt deras förutsättningar att tillgodose barnets bästa utifrån samverkan inom Barnahus
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : With the implementation of the Convention on the Rights of the Child, which was ratified as law in 2020, the focus on children's rights and the child's best interests has increased in Sweden. Article 3 of the Convention on the Rights of the Child states that the best interests of the child must always be taken into consideration in all decisions involving children. LÄS MER
3. Trädplantering i den hårdgjorda staden : utmaningar och lösningsalternativ
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Träd är viktiga delar av våra städer. De bidrar med många ekosystemtjänster, som klimatreglering, dagvattenhantering och positiva hälsoeffekter. De är också viktiga identitetsskapande element. LÄS MER
4. Ett komplext fenomen; Skolpersonals berättelser om arbetet med hemmasittare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this paper was to gain an in-depth understanding of the phenomenon of “stay-at-home children” and how the personnel at a school explain their work with pupils who are “stay-at-home children”. We also aimed to explore the opportunities school staff have to prevent pupils from becoming “stay-at-home children” and how they collaborate as a team. LÄS MER
5. Förstår, kan och vill förskolepedagogerna? : En kvalitativ intervjustudie utifrån ett implementeringsteoretiskt perspektiv om förskolepedagogers förutsättningar att implementera förskolans jämställdhetsuppdrag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Sweden has a longstanding tradition of working towards gender equality. Since 1994, the Swedish government's primary strategy for achieving gender equality policy goals has been gender mainstreaming. In practice, this means that a gender perspective should be considered in all policy areas affecting people's living conditions. LÄS MER