Sökning: "teaching strategies"

Visar resultat 16 - 20 av 1028 uppsatser innehållade orden teaching strategies.

  1. 16. Digital kompetens i bildämnet : Strategier för inkludering av sociala medier som en lärresurs i undervisning

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Wallin; Linus Röthenbacher; [2024]
    Nyckelord :Digital competence; literacy; social media; didactics; art education; Digital kompetens; litteracitet; sociala medier; didaktik; bild;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie utforskar strategier för att främja digital kompetens inom bildämnet. Forskning om digitala bilder och sociala medier som läromedel analyseras utifrån ett sociokulturellt perspektiv för att identifiera didaktiska strategier, samt relaterar forskningen till LGR22 och EU:s mål för livslångt lärande. LÄS MER

  2. 17. Arbetet bakom meningsfulls idrott och hälsa lektioner : En kvalitativ studie om lärares arbete för att skapa en känsla av sammanhang hos elver i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Stella Diaz Stenlund; Elin Nilsson; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Aim and research questions The purpose of the study is to investigate how teachers in the subject of physical education and health work to create a learning environment where students feel well and have a sense of coherence. -       How do teachers in physical education and health promote a sense of coherence among students? -       How do teachers incorporate the concepts of manageability, meaningfulness, and comprehensibility in their teaching?   Method The analysis is based on five semi-structured interviews, employed thematic analysis to identify patterns and relationships related to the purpose and research questions. LÄS MER

  3. 18. Just Because You Can Say It, Doesn’t Mean You Should Say It : A Discourse Analysis About the Legitimation in Arguments on Controversy Over the Usage of a Chinese Word That Sounds Like the N-Word

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Lu Wendy; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the arguments in news video clips and comments on social media on whether it was right or wrong of the professor who used a Chinese filler word that sounded like the N-word. I examined the legitimation strategies of the arguments reflected in the social media report and comments on the controversy. LÄS MER

  4. 19. Hennessy to Henny: Brand Hijacking

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moboluwarin Owoturo; Ida Xing Fredmark; Dimitra Papangeli; [2024]
    Nyckelord :Hennessy; brand heritage; luxury brand; brand positioning; luxury positioning; brand associations; hip hop; 2Pac; USA; cognac; LVMH; Business and Economics;

    Sammanfattning : This master case study delves into Hennessy's strategic efforts to dissociate itself from associations with the US hip hop community during the 1990s to the early 2000s in order to reclaim control over their brand. Authored by three master's students, the case study teaching notes provides insights of how students can solve the case of Hennessy's branding challenges and learn from the the innovative strategies Hennessy employed to overcome them. LÄS MER

  5. 20. Biologin och naturkunskapens roll i kost- och hälsoundervisning. : En kvalitativ studie om målsättning och undervisningsstrategier från ett gymnasielärareperspektiv.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Céline Steib; [2024]
    Nyckelord :Food-related education; adolescents; biology; cross-curricular teaching; integrated curriculum; high-school; Kost- och hälsoundervisning; ämnesövergripande arbete; ämnesintegrerad undervisning; biologi; naturkunskap; gymnasiet; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : In Sweden, food-related education is vaguely incorporated in several mandatory high school subjects but not much is known about how it is incorporated in the biology and natural science subjects. This study aimed to understand how Swedish high school biology and natural science teachers approach and contribute to food-related education within and across subjects. LÄS MER