Sökning: "technology in business communication"
Visar resultat 1 - 5 av 920 uppsatser innehållade orden technology in business communication.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen : En kvalitativ studie av svenska statliga företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Sofia Ivarsson och Sofie Skalberg. Handledare: Jean Claude Mutiganda. LÄS MER
3. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER
4. FACEBOOK IS NOW META. Meta's corporate sociotechnical imaginary and the discursive construction of the Metaverse as the social platform of the future
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The interpretive discourse-analytic framework of the Sociology of Knowledge Approach to Discourse is used to analyze how Meta's senior executives discursively frame the use of augmented reality and virtual reality in order to position the Metaverse as the next social platform during Connect 2021. The findings suggest five interpretive schemas that characterize the Metaverse as a social platform of the future: (a) the Metaverse as the next version of the Internet; (b) the Metaverse as a facilitator of presence and a connector of people; (c) the Metaverse as a marketplace in the Metaverse economy; (d) the Metaverse as a ubiquitous place in our daily lives; and (e) the Metaverse as a space designed in a responsible manner. LÄS MER
5. Competing for the Curb: A Study of the Impact of Ride-Hailing Companies on Traditional Taxi Services
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In the bustling streets of Sweden, the emergence of Transportation Network Companies (TNCs) has shaken up the taxi industry, leaving incumbents grappling with the need to adapt their business models. While previous research has explored this phenomenon in other parts of the world, little is known about its impact in Sweden. LÄS MER