Sökning: "tematisk innehållsanalys media"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden tematisk innehållsanalys media.
1. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER
2. "Hela stadsdelen måste rivas" - Politikers (re)produktion av segregation i Göteborg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att analysera hur politiker beskriver Göteborgs problem med segregation på ett sätt som kan producera och reproducera maktstrukturer. Undersökningen har en socialkonstruktivistisk ansats och utför en tematisk innehållsanalys på artiklar skrivna av politiker om Göteborgs segregation. LÄS MER
3. OnlyFans – Är det konst, porr, handel eller prostitution? : En tematisk innehållsanalys av medias framställning av OnlyFans
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka framställningen av plattformen OnlyFans i svensk nyhetsmedia. För att besvara vårt syfte har vi tre frågeställningar om makt- och genusrelationer, prostitution samt barn och ungas vanmakt. LÄS MER
4. De könsambivalenta fotbollsspelarna i sociala medier : En kvalitativ tematisk innehållsanalys och en semiotisk analys
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sport coverage is a large part of the traditional media's content, and soccer is the sport that is covered the most. Today, social media offers a new arena where football is monitored, and football clubs now have the opportunity to construct their own coverage. LÄS MER
5. Kvinnors upplevelser av sociala medier, skönhetsideal och självkänsla
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Föreliggande studie har inriktat sig på att utforska hur kvinnor i åldrarna 18 – 35 år upplever sociala medier och dess eventuella påverkan på deras självkänsla och skönhetsideal. Tidigare forskning inom området har visat varierande resultat där både positiva och negativa aspekter framhållits. LÄS MER