Sökning: "teori ikea"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden teori ikea.
1. Kunskapsöverföring vid kompetensutveckling - fungerar det? : En fallstudie om chefers erfarenheter av transfer vid IKEAs interna ledarskapsutbildning ILEAD
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Kunskapsöverföring är avgörande om en kompetensutvecklings-aktivitet är en nödvändig resurs för en organisation/företag. Tidigare forskning visar däremot att kunskap inte transfereras i den utsträckning som önskas. Till följd av detta är transfer-problem vanligt förekommande i sådana kontexter. LÄS MER
2. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet? Datum: 2022-06-03 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Författare: Johanna Lundh och Flora Trast Handledare: Anders Parment Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER
3. Klappstolen ur ett semiotiskt perspektiv : Ett samarbete med IKEA of Sweden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna uppsats undersöks hur man genom produktdesign kan få enbättre förståelse för hur stolar och klappstolar tolkas. Syftet har varit attgenom en förståelse för användarens tolkning, ge möjlighet att skapa enny arketyp till klappstolar. LÄS MER
4. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER
5. Corporate social responsibility (CSR) : Hur några av Sveriges mest hållbara företag jobbar med CSR
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Responsible entrepreneurship is something that is making an impact in society and is taking amore important place among companies, and a concept associated with this is corporate social responsibility. It is a collective name for the responsibility companies are expected to take from society, including taking into account working conditions for employees and environmental impact. LÄS MER