Sökning: "tetra pak fallstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden tetra pak fallstudie.

  1. 1. Corporate social responsibility och dess inverkan vid inköp av globala 3PL tjänster : En fallstudie på Tetra Pak i Lund

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Robert Kezovski; [2017]
    Nyckelord :Social hållbarhet; sociala hållbarhetskriterier; CSR; 3PL och anti-korruption;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Corporate social responsibility och dess inverkan vid inköp av globala 3PL tjänster - En fallstudie på Tetra Pak i Lund Ämne: Examensarbete i logistik, 30hp Datum: 2017-05-24 Författare: Robert Kezovski Handledare: Hana Hulthén Examinator: Helena Forslund Bakgrund: GT&T är den inköpsavdelning inom Tetra Pak som tillhandahåller företaget med de transportlösningar som Tetra Pak behöver när de ska transportera olika material och färdiga produkter (Process development manager, 03-04-2017). Tredjepartslogistik (3PL) innebär användning av externa företag för att utföra logistikfunktioner som traditionellt förvaltas av tillverkningsföretag såsom transport och lagring (Skjoett-Larsen, 2000). LÄS MER

  2. 2. Absorb it!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Denise Sandberg; Astrid Lilja; Viktoria Enhager; [2016]
    Nyckelord :Dynamiska kapabiliteter; absorptionsförmåga; öppen innovation; kunskapsanskaffning; kunskapsassimilation; kunskapstransformation; kunskapsexploatering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Absorb it! - An investigation of the four underlying capabilities of the absorptive capacity Seminariedatum: 2016-06-02 Kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå̊, 15 HP Författare: Astrid Lilja, Denise Sandberg, Viktoria Enhager Handledare: Devrim Göktepe-Hultén Nyckelord: Dynamiska kapabiliteter, absorptionsförmåga, öppen innovation, kunskapsanskaffning, kunskapsassimilation, kunskapstransformation, kunskapsexploatering Syfte: Vårt syfte med studien är att undersöka i vilken utsträckning den dynamiska kapabiliteten absorptionsförmågan med dess fyra underliggande förmågor kunskaps- anskaffning, anpassning, transformation och exploatering påverkar företags förmåga att utnyttja öppen innovation. Studien ämnar även att identifiera likheter och olikheter kring hur företag av olika storlekar absorberar öppen innovation. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers roll inom B2B

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alex Djordjevic; Hanna Nilsson; Ado Omerhodzic; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; B2B; relationer; problemlösning; inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att kartlägga hur personer med inflytande över inköp resonerar kring sin relation till leverantörer och potentialen med sociala medier i den interaktionen. Särskilt fokus ligger på problemlösning i vid mening, eftersom det är en central aspekt av kund-leverantörs-förhållandet. LÄS MER

  4. 4. Det digitala fikarummet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Andreas Hägg; [2012]
    Nyckelord :Web 2.0; informal learning; informal communication; Communities of practice; Hallways of learning; knowledge sharing; collaboration; Yammer; Tetra Pak; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis focuses on how learning take place on an internal web 2.0-platform in a global organization when employees collaborate and share knowledge with each other. The packaging company Tetra Pak and the web 2.0-platform Yammer con-stitutes a case study, in order to get an in depth understanding of how employees interact on such platforms. LÄS MER

  5. 5. Succeeding on the Market: Building B2B Brand Image and Brand Strength to establish a valuable brand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marie Svensson; [2012]
    Nyckelord :Administrative Law; Trademarks; Brand Equity; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today’s society, the relative superiority of a product is not enough to guarantee its success on a marketplace. Rapid economic development rates and advancing technology has led to a more competitive global market. LÄS MER