Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En jämförande studie av Malmö FF och Hammarby IF:s supporterkultur : En kvalitativ studie om supporterkultur

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Shend Salihi; Aliti Dardan; [2023]
    Nyckelord :Malmö FF; Hammarby IF; Supporter culture; comparative study; interviews;

    Sammanfattning : This study has focused on exploring the supporter culture at Malmö FF and Hammarby IF, clubs that are often seen as two polar opposites in Swedish football. The study has focused on examining the various supporter groups within the associations. LÄS MER

  2. 2. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Albert Linde; Rikard Svensson; [2023]
    Nyckelord :filmmusik; musikpedagogik; musikskapande; spelmusik; undervisningsmetoder; utbildningsvetenskap; educational science; film music; music creation; music education; teaching methods; video game music; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER

  3. 3. The impact of the differences in color symbols in Asian and Western cultures on the emotional experience of players in pastoral games

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Xinyi Liu; [2023]
    Nyckelord :3D pastoral games; Asian and Western games; color design; psychological impact; behavioral impact; emotional state;

    Sammanfattning : Today, 3D pastoral games have gained widespread popularity among young people, offering a relaxing and immersive experience in the idyllic world of Xanadu. This paper focuses on the different applications of color in 3D pastoral games in Asia and the West, specifically studying theme colors, terrain colors, crop colors, and animal colors, as well as exploring the cultural differences that influence color choices in these games. LÄS MER

  4. 4. Translation Strategies for Chinese Mythology in Video Games : Comparing Effectiveness of Different Strategies by Meaning and Theme

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Oscar Lindeborg; [2023]
    Nyckelord :Chinese translation; Chinese localization; Translation strategy; Chinese mythology; Chinese video games; Video games; Amazing Cultivation Simulator;

    Sammanfattning : In this essay I will examine selected words from the video game Amazing Cultivation Simulator by GSQ Games. Amazing Cultivation Simulator is a video game developed in China and contains heavy themes of Chinese Fantasy. LÄS MER

  5. 5. Underhållning i första klass : En multimodal kritisk diskursanalys av representationer av kulturellt kapital i På spåret

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvira Oberger; Alva Petersson; [2023]
    Nyckelord :cultural capital; television; På spåret; representation; multimodal critical discourse analysis; kulturellt kapital; television; På spåret; representation; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The Swedish television game show series På spåret has aired since 1987. Participation in På spåret has been connected to prestige and status, where a display of knowledge is seen as admirable, but unsuccessful performances are stigmatized. This is a possible result of the television show’s representations of cultural capital. LÄS MER