Sökning: "tillväxtfas"

Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade ordet tillväxtfas.

  1. 11. Ledarskap i tider av förändring : Hur nästa generations sjöofficerare möter dagens utmaningar - en fallstudie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anders Fornelius Hecker; Per Egnell; [2021]
    Nyckelord :rearmament; leadership; organizational challenges; Swedish Armed Forces; societal changes; tillväxt; ledarskap; organisatoriska utmaningar; Försvarsmakten; samhällsförändring;

    Sammanfattning : Militära organisationer påverkas ständigt av samhällets förändring och dess trender. En allt snabbare social och teknisk utveckling kan vara utmanande för en hierarkisk och byråkratisk institution vilket är grundläggande karaktärsdrag för militära organisationer. LÄS MER

  2. 12. Svenska tillväxtbolags investerarrelationer : En studie om upplevda effekter av strategiskt IR-arbete

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Markus Byström; Erik Winman; [2020]
    Nyckelord :Investor Relations; IR; Swedish growth companies; communication; information disclosure; marketing; Investerarrelationer; IR-arbete; svenska tillväxtbolag; kommunikation; informationsgivning; marknadsföring;

    Sammanfattning : För många företag är det av intresse att kommunicera med ett flertal olika intressenter och för framförallt yngre bolag, som befinner sig i en tillväxtfas, kan det vara av stor vikt att kommunicera och nå ut till omvärlden på rätt sätt för att kunna växa och utvecklas i en positiv riktning. Just ett företags kommunikation med dess finansiella intressenter brukar benämnas investerarrelationer (IR), vilket till största del inbegriper att informera företagets intressenter om dess verksamhet och marknadsföra bolaget mot kapitalmarknaden. LÄS MER

  3. 13. Influencer marketing- marknadsföringens lillasyster eller den nya modellen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isabel dos Santos Pettersson; [2019]
    Nyckelord :influencer; influencer marketing; sociala medier; varumärke; mellanhand; nätverk; lagar; eWOM;

    Sammanfattning : Influencer marketing som marknadsföringsmetod befinner sig i en stark tillväxtfas. Samtidigt har influencer marketing tidigare varit, tämligen oreglerat. Den 1 januari 2019 lagstadgades det i Sverige att alla produkter en privatperson mottas ska beskattas på. LÄS MER

  4. 14. Delningsekonomins inverkan på ägandet av personbilar : En explorativ studie om framtidens bilägande och dess miljöpåverkan

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Petter Svensson; Johan Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Delningsekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Delningsekonomin har under det senaste decenniet upplevt stark tillväxt och är fortfarande i en tillväxtfas. Introduktionen av delningsplattformar har sänkt transaktionskostnaderna och gjort det smidigare i interaktionen mellan den som vill hyra ut och den som vill hyra. LÄS MER

  5. 15. Gasellföretagens framgång : Hur varaktiga relationer skapas under hög tillväxt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Thorsén; Lovisa Bokström; [2019]
    Nyckelord :Gasellföretag; Företagsrelationer; Tillväxt; Engagemang; Intention; Tillit; Personlig kontakt.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur Sveriges mest framgångsrika tillväxtföretag, så kallade Gaseller, skapar varaktiga företagsrelationer under en hög tillväxtfas. Dessa företag kan trots sin framgång utsättas för stora påfrestningar då tillväxten tenderar att ta stora resurser i anspråk. LÄS MER