Sökning: "tjänsteutveckling"

Visar resultat 11 - 15 av 96 uppsatser innehållade ordet tjänsteutveckling.

  1. 11. Tjänsteutveckling med fokus på kvalitet och feedback : Att lyckas som nystartat företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Fanny Wennberg; Fidelia Karnéus; [2021]
    Nyckelord :Service quality; quality; feedback; feedback loops; TQM; Knowledge management; Market orientation; Innovation; quality function deployment.; Tjänstekvalitet; kvalitet; feedback; feedbackloopar; TQM; Knowledge management; Market orientation; Innovation; kundcentrerad planering.;

    Sammanfattning : This case study was conducted in collaboration with Brito AB, which recently launched a new service, the Brito solution. It aims to find development potential for Brito AB, that find themselves in the difficult phase of asserting themselves in the market. LÄS MER

  2. 12. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ASTRID INGELS; YLVA SANNERUD; [2021]
    Nyckelord :User involvement; Customer Satisfaction; User research; Product development processes; Software development processes; Platform business; Användarinvolvering; Kundnöjdhet; Användarundersökning; Produktutvecklingsprocesser; Mjukvaruutvecklings-processer; Plattformsföretag;

    Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER

  3. 13. Gröna informationssystem och Agenda 2030 : En kvalitativ studie hur kravhantering påverkar logistiksystems miljöeffekter

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Frida Engström; Philip Wahlqvist; [2021]
    Nyckelord :Green IS; requirements management; global environmental goals; the logistics industry; IT service development; Grön IS; kravhantering; globala miljömål; logistikbranschen; IT-tjänsteutveckling;

    Sammanfattning : Att arbeta mer miljövänligt och hållbart blir alltmer viktigt för många företag. Så även inom logistik- och IT-branschen. Gröna informationssystem har hyllats för sina positiva effekter. LÄS MER

  4. 14. Barninvolvering i socialtjänstenverksamhetsutveckling : En kvalitativ studie om barns delaktighet via Västermodellen

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Björn Wallin Salthammer; [2020]
    Nyckelord :Child involvement; children participation; social service; customer focus; customer orientation; service development; continuous improvements; Barninvolvering; barns delaktighet; socialtjänsten; sätt kunden i centrum; kundorientering; tjänsteutveckling; ständiga förbättringar.;

    Sammanfattning : The purpose of this case study is to understand how children participation cancontribute to the organizations development through the Västermodel. TheVästermodel is a tool which four municipalities use to involve children in purpose toachieve a development. LÄS MER

  5. 15. Radikal Kundinvolvering : - innovativt samskapande för tjänstekvalitet

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Johanna Karlsson; Kirsi Minkkinen; [2019]
    Nyckelord :Customer involvement; Radical Customer Involvement; customer orientation; co-creation; effects of customer involvement; Lead Users; Total Quality Management TQM ; service development.; Kundinvolvering; Radikal Kundinvolvering; kundorientering; samskapande; effekter kundinvolvering; Lead Users; Offensiv kvalitetsutveckling TQM ; tjänsteutveckling.;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att kundinvolvering kan ske på olika nivåer, där dehögsta nivåerna bidragit till bland annat ökad kundnöjdhet, konkurrenskraftigafördelar och förbättrat införande av nya tjänster hos organisationerna. Syftet medstudien har varit att bidra med kunskapsutveckling kring Radikal Kundinvolveringinom tjänstesektorn. LÄS MER