Sökning: "tjänsteutveckling"
Visar resultat 11 - 15 av 96 uppsatser innehållade ordet tjänsteutveckling.
11. Tjänsteutveckling med fokus på kvalitet och feedback : Att lyckas som nystartat företag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : This case study was conducted in collaboration with Brito AB, which recently launched a new service, the Brito solution. It aims to find development potential for Brito AB, that find themselves in the difficult phase of asserting themselves in the market. LÄS MER
12. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER
13. Gröna informationssystem och Agenda 2030 : En kvalitativ studie hur kravhantering påverkar logistiksystems miljöeffekter
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Att arbeta mer miljövänligt och hållbart blir alltmer viktigt för många företag. Så även inom logistik- och IT-branschen. Gröna informationssystem har hyllats för sina positiva effekter. LÄS MER
14. Barninvolvering i socialtjänstenverksamhetsutveckling : En kvalitativ studie om barns delaktighet via Västermodellen
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : The purpose of this case study is to understand how children participation cancontribute to the organizations development through the Västermodel. TheVästermodel is a tool which four municipalities use to involve children in purpose toachieve a development. LÄS MER
15. Radikal Kundinvolvering : - innovativt samskapande för tjänstekvalitet
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Tidigare forskning har visat att kundinvolvering kan ske på olika nivåer, där dehögsta nivåerna bidragit till bland annat ökad kundnöjdhet, konkurrenskraftigafördelar och förbättrat införande av nya tjänster hos organisationerna. Syftet medstudien har varit att bidra med kunskapsutveckling kring Radikal Kundinvolveringinom tjänstesektorn. LÄS MER