Sökning: "tobacco company"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden tobacco company.

  1. 1. ”I fru Nicotinas tjänst” – fabrikssystern, tobaksarbeterskorna och Södergården åren 1916 – 1940

    Master-uppsats,

    Författare :Linnéa Kårevik; [2022-09-14]
    Nyckelord :fabrikssyster; hemgårdsrörelsen; industriell välfärd; socialt arbete; genus; klass;

    Sammanfattning : This study examines the work life of Herta Svenson as ”fabrikssyster”, a welfare manager, and the activities at the social settlement Södergården at the Swedish Tobacco Monopoly during the years 1916-1940. The objective is to understand the role, the settlement movement in an industrial context and the welfare arrangements made for the workforce at the factories, which mainly consisted women. LÄS MER

  2. 2. SNUS ELLER GODIS

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sol Alnesten; Julia Engvall; Filip Frankfelt; [2022-08-01]
    Nyckelord :VELO; Instagram; etik; influencer marketing; marknadsföring; tobakslagen;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how young people experience the marketing and brand of VELO, a tobacco-free snus company based in Sweden. This from an ethical perspective, but also how it correlates to their use of the plattform Instagram, VELO’s primary marketing platform, and the use of influencers to promote the white portions. LÄS MER

  3. 3. "Det vita snuset och marknadsföringsruset” : En kvalitativ studie om det vita tobaksfria snusets marknadsföring riktat mot unga.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Sandberg; Lisa Ålstam; [2022]
    Nyckelord :Influencer; snus; Velo; semiotik; Instagram; tobaks fritt snus; marknadsföring; gruppidentitet; kapital; självframställning; sociala medier.;

    Sammanfattning : Between 2018 and 2021, the amount of young snuff users increased drastically. The same year, 2018, Velo, a tobacco free nicotine snuff, was launched on the Swedish market. They made themselves known through organizing big events and by engaging in influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. "Nu finns det ett snus för oss, istället för grabbsnuset" : En kvalitativ studie om företaget LYFTs marknadsföring av vitt tobaksfritt snus och kvinnors ökade konsumtion av snus

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ebba Michaelsdotter; Signe Cullhed; Elsa Bergh Brorsson; [2020]
    Nyckelord :Snus; white tobacco-free snus; gender; stereotypes; marketing; LYFT.;

    Sammanfattning : This study examines LYFT, a relatively new Swedish snus company. The object of the study is to explore LYFT’s marketing strategies on their Instagram and website. LÄS MER

  5. 5. Analys av förluster i produktionsflöde : Undersökning av förlister "Waste" i snustillverkningsindustrin

    M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Ahmed Nasrullah; Fabrice Irakiza; [2018]
    Nyckelord :Lean; Six Sigma; DMAIC; Värdeflödesanalys; Waste; Förluster;

    Sammanfattning : Skruf AB grundandes 2003 och är idag den näst största snustillverkare i Skandinavien med 18% av marknadsandelar. Sen 2008 är företaget en del av Imperial Tobacco Group. Företaget har under senare tid haft problem med höga förluster i form av tobak. Detta i sin tur medför höga onödiga kostnader. LÄS MER