Sökning: "turistupplevelser"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet turistupplevelser.
1. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER
2. AYM - Augment Your Moments : En studie om digitala turistupplevelser och utforskande av destinationer med Augmented Reality
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Modern society largely consists of digital artifacts such as smartphones, smart watches and virtual technology that have the ability to change, expand or enhance the reality of the user. Technologies such as Augmented Reality are a relatively new phenomenon that in the future is believed to have an impact in the tourism industry since it can provide optimized user experiences. LÄS MER
3. Upplev som en filmturist : En inventering av svenska filmturisters motivationer som ligger till grund för besök på filmdestinationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : This paper is an inventory of the general motivations of Swedish film tourists. The paper is based on a quantitative research survey to gain insight from Swedish film tourists in the matter of what it is in movies that are motivating them to travel. LÄS MER
4. Exploring the benefits and challenges of AR in an outdoor tourism experience
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : With the development of resilient computer vision algorithms, mobile augmented reality (MAR) technology is now accessible for most smartphone users. There are a lot of MAR applications available on the App Store and Google Play. However, most of the applications are games for indoor usage. Outdoor MAR commercial applications are rare. LÄS MER
5. Smarta upplevelser inom regional turism och destinationsutveckling : En fallstudie av nuläge och möjligheter kring teknisk mediering och turistupplevelser i Nyköping
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Denna uppsats beskriver smart turism, undersöker utvecklingsmöjligheter på tekniskt medierade upplevelser och framställer en fallstudie av Nyköping som turistdestination med ett inbäddat fall Nyköpingshus. Studien baseras på en empirisk forskningsstrategi med kvalitativa undersökningsmetoder. LÄS MER