Sökning: "tvåvägskommunikation internet"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden tvåvägskommunikation internet.
11. Järnrör eller språkrör - den digitala kampen om att bli Sveriges tredje största parti : En studie över Sverigedemokraternas och Miljöpartiets digitala kommunikation under fyra år
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfteI och med internet och sociala mediers framväxt har förutsättningarna för hur politiska partier kommunicerar med sina väljare förändrats och det finns idag en helt ny möjlighet för dessa att öppna upp för dialog med allmänheten, en möjlighet som inte fanns i traditionella medier. Syftet med vår uppsats är att studera hur Sverigedemokraterna och Miljöpartiet över tid har utvecklat hur de kommunicerar via sina digitala kanaler inför valen 2010-2014. LÄS MER
12. Är det egentligen inte bara ett slöseri med tid och pengar? : En kvalitativ studie i användandet av sociala medier som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Social media has become an important marketing and communication tool worldwide, mostly through the largest social platforms Facebook and Twitter. With two-way communication via Internet companies has gotten the opportunity to interact and communicate directly with their customers. LÄS MER
13. Kommunikationsverksamhet i ett föränderligt samhälle : En studie om hur Gällivare kommun bör kommunicera med sin befolkning under samhällsomvandlingen
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this study is to analyze which communication strategies andinformation- and communication channels that Gällivare municipality should useunder the urban transformation to communicate with the citizens. The studyconcentrates on the age-groups 16 – 24, 25 – 44, 45 – 64 and people that are 65 yearsand older. LÄS MER
14. Praktisk optimering av marknadsföring i sociala medier
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Detta arbete undersöker hur företagare praktiskt kan optimera sina marknadsföringssatsningar i sociala medier. Marknadsföring i sociala medier är något som många företagsledare prioriterar eftersom det främjar en tvåvägskommunikation som i sin tur kan leda till att man når ut till fler kunder och ge lyckade vinsteffekter. LÄS MER
15. Att kommunicera med omvärlden på Facebook : En fallstudie av skogsindustriföretaget Stora Enso Skoghalls Bruk
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Den snabbt växande utvecklingen av Internet har genererat nya slags plattformer för företag och organisationer att kommunicera på. En sådan plattform är Facebook som med sina över 670 miljoner användare är världens största sociala nätverkssajt. LÄS MER