Sökning: "tvåvägskommunikation internet"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden tvåvägskommunikation internet.

  1. 21. Alternativa röster på nätet - En innehållsanalys av sociala rörelsers hemsidor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Päivi Jokiniemi; [2007]
    Nyckelord :Demokratisering; Envägskommunikation; Gemenskap; Internet; Kollektiv identitet; Nätverk; Offentlig sfär; Sociala rörelser; Tvåvägskommunikation; Informationssamhället; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Under de senaste åren har medie- och kommunikationsforskare börjat tala om Internet som en revolutionerande kanal för de alternativa sociala rörelserna. Det finn's dock även forskare som varnar os's för att överdriva Internet's möjligheter att påverka attityder. LÄS MER

  2. 22. From Rags To Riches : Marknadsföring hos virtuella entreprenörer utan riskkapital

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amine Baraka; Johannes Bergström; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Många framgångsrika e-tjänsteföretag har startats utan riskkapital. Entreprenören väljer i det fallet att begränsa sin budget mot att kunna behålla en mycket hög grad av självbestämmande. LÄS MER

  3. 23. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Andreas Fredriksson; Tomas Wahlstöm; Markus Lindholm; [2005]
    Nyckelord :e-marketing; marketing; car industry; e-marknadsföring; marknadsföring; bilindustrin;

    Sammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER

  4. 24. KvinnorKan : ett steg närmare sina medlemmar

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hasibe Poyraz; Berna Filizay; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Ekonomi; Kommunikation;

    Sammanfattning : Kommunikation är en ständigt pågående process som baserar sig på relationer och möten mellan människor. Det handlar även om information och påverkan mellan människor med hjälp av tal och kroppsspråk. LÄS MER