Sökning: "tvåvägskommunikation internet"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden tvåvägskommunikation internet.

  1. 16. Sociala medier som marknadskommunikation : en studie av företags förändrade marknadskommunikation via Facebook

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Vanghelita Sved; Caroline Berglund; [2011]
    Nyckelord :Social media; marketing; communication; Facebook; influence.; Social media; marknadsföring; kommunikation; Facebook; påverkan.;

    Sammanfattning : Syfte: Användningen av internet växer snabbt och många väljer att spendera mycket av sin tid i den virtuella världen. Detta är anledningen till att vi föreställer att det är viktigt för företagen att överväga att använda Internet som ett redskap för att nå sina kunder. LÄS MER

  2. 17. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Edman; EMMA KARLSSON; [2011]
    Nyckelord :social media; word of mouth; facebook; blogs; twitter and internet traffic; sociala medier; bloggar; twitter och internettrafik;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  3. 18. Bilindustrin och CSR : En kvantitativ undersökning om konsumenters preferenser och attityd kring bilindustrins ansvarstagande

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Zeyneb Kassim; Dijana Milojkovic; [2010]
    Nyckelord :CSR; socialt ansvar; bilindustrin; miljö;

    Sammanfattning : Idag tänker och tar alla, från individen på lägsta nivå till organisationer på högsta nivå, hänsyn till miljön i större utsträckning än tidigare. Medvetenheten kring miljön och dess betydelse har skapat starka reaktioner från olika håll, vilket ställer nya krav på företag och deras strategier. LÄS MER

  4. 19. Att gilla eller inte gilla, det är frågan :  Hur användare förhåller sig till sidor på Facebook

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofie Norén Cermén; Olle Hallberg; [2010]
    Nyckelord :Web 2.0; Facebook; pages; two-way communication; public relations; relationships; CRM; Web 2.0; Facebook; sidor; tvåvägskommunikation; public relations; relationer; CRM;

    Sammanfattning : The development of the Internet has led to a new platform for Web pages, Web 2.0. An interactive environment where users generate content. Facebook, which is one of the most popular social media sites, has opened up new opportunities for companies to communicate directly with individuals. LÄS MER

  5. 20. Universitet och högskolor i bloggsfären: en undersökning av svenska universitet och högskolors användning av bloggar i externt kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Björnsdotter; Nicole Linder; [2009]
    Nyckelord :Bloggar; Myndigheter; Universitet; Högskolor; Extern kommunikation; Public Relations; Informationskanaler; Internet; Nya medier; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemområde Utvecklingen går mot att allt mer av myndigheter och organisationers kommunikation med det omgivande samhället snarare än envägskommunikation från sändare till mottagare präglas av en tvåvägskommunikation. Bloggar är ett fenomen som ligger i linje med detta och har uppmärksammats av flera forskare som ett användbart verktyg i organisationers arbete med public relations. LÄS MER