Sökning: "tvåvägskommunikation internet"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden tvåvägskommunikation internet.
16. Sociala medier som marknadskommunikation : en studie av företags förändrade marknadskommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Användningen av internet växer snabbt och många väljer att spendera mycket av sin tid i den virtuella världen. Detta är anledningen till att vi föreställer att det är viktigt för företagen att överväga att använda Internet som ett redskap för att nå sina kunder. LÄS MER
17. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER
18. Bilindustrin och CSR : En kvantitativ undersökning om konsumenters preferenser och attityd kring bilindustrins ansvarstagande
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Idag tänker och tar alla, från individen på lägsta nivå till organisationer på högsta nivå, hänsyn till miljön i större utsträckning än tidigare. Medvetenheten kring miljön och dess betydelse har skapat starka reaktioner från olika håll, vilket ställer nya krav på företag och deras strategier. LÄS MER
19. Att gilla eller inte gilla, det är frågan : Hur användare förhåller sig till sidor på Facebook
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The development of the Internet has led to a new platform for Web pages, Web 2.0. An interactive environment where users generate content. Facebook, which is one of the most popular social media sites, has opened up new opportunities for companies to communicate directly with individuals. LÄS MER
20. Universitet och högskolor i bloggsfären: en undersökning av svenska universitet och högskolors användning av bloggar i externt kommunikationsarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Bakgrund och problemområde Utvecklingen går mot att allt mer av myndigheter och organisationers kommunikation med det omgivande samhället snarare än envägskommunikation från sändare till mottagare präglas av en tvåvägskommunikation. Bloggar är ett fenomen som ligger i linje med detta och har uppmärksammats av flera forskare som ett användbart verktyg i organisationers arbete med public relations. LÄS MER