Sökning: "tvåvägskommunikation internet"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden tvåvägskommunikation internet.

  1. 6. Using crowdsourcing as a production method in filmmaking – a case study

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Johan Lundh Heinstedt; [2017]
    Nyckelord :Filmmaking; Participatory culture; Crowdsourcing; New media technologies; Social media; Online communities.;

    Sammanfattning : As our consumption behaviours of media and entertainment change in the age of new media technologies, the means of production change with them. Filmmaking usually follows a set procedure (often with clear hierarchy and specialised roles in the crew) and the flow of the narration has traditionally followed a one-way direction, from the producing part (the producer/director) to the receiving part (the audience). LÄS MER

  2. 7. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Hussein; Reem Al-Falahi; [2016]
    Nyckelord :Web 2.0; social media; platforms’; interaction; Facebook; Twitter; Instagram; Swedish companies; Web 2.0; sociala medier; plattformar; interaktion; Facebook; Twitter; Instagram; svenska företag;

    Sammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER

  3. 8. Användargenererat innehåll : En studie om företags strategier för att driva en plattform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Viderberg; Matilda Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Användargenererat innehåll; web 2.0; internetmarknadsföring; marknadskommunikation; digital plattform;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att ta fram strategier för kommunikation åt företag som bedriver en plattform baserad på användargenererat innehåll. Internet idag är en vanlig kommunikationskanal för företag och trender och miljön ändras snabbt. Web 2. LÄS MER

  4. 9. Välgörenhetsorganisationer i sociala medier : En studie om e-kundlojaliteten att förbättra

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Caroline Karlsson; Dejan Matejic; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; välgörenhetsorganisationer; marknadsföring; relationsmarknadsföring; kundlojalitet; kundtillfredsställelse; kundförtroende; internet; facebook; instagram; twitter; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån e-kundlojalitetsbegreppet utvärdera hur välgörenhetsorganisationer i dagsläget arbetar med sociala medier liksom hur de kan förbättra gåvogivarnas e-kundlojalitet genom sociala medier. Metod: Våra metoder har både kvalitativa och kvantitativa inslag och består av intervjuer med personal från fyra olika välgörenhetsorganisationer som är väl insatta i arbetet med sociala medier liksom innehållsanalyser av organisationernas profilsidor i sociala medier. LÄS MER

  5. 10. Inlandskommunens digitala klyfta : En kvalitativ studie om hur Vilhelmina kommun kan nå alla invånare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna Liljekvist; [2014]
    Nyckelord :public sector; two-way communication; digital divide; digital immigrants; digital natives; social capital; uses and gratifications focus group interview; communication; Vilhelmina municipality; offentlig sektor; tvåvägskommunikation; digital divide; digital immigrant; digital natives; socialt kapital; uses and gratifications; fokusgruppsintervju; informantintervju; kommunikationsstrategi; Vilhelmina kommun;

    Sammanfattning : This surveys hypothesis is based on the notion that all citizens have the right to access information of the municipality they live in. The aim of the study is to examine how residents of Vilhelmina municipality take note of the current information, and also how they would proceed to access information in the future. LÄS MER